Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Ulrika Pernler - 2 januari 2008 14:09

Hej! Idag har jag skickat iväg vår UPK-logotype till ett företag som gör prisrosetter. Det går åt en del sådana med tanke på hur många tävlingar vi arrangerar varje år.

De här rosetterna kommer att bli lite anorlunda och väldigt fina.

För mycket, mycket länge sedan, när jag var ung, så satt jag med i ungdomssektionen. På den tiden använde man en ofantlig massa plastband i glada färger. Man virkade mattor till badrummet, gjorde ursnygga draperier att ha mellan hallen och vardagsrummet, lindade hästarnas pannband och så gjorde man naturligtvis sina egna prisrosetter till klubbtävlingarna.

Hela ungdomssektionen brukade sätta sig ner kvällen före tävlingen med ett berg av plastband framför oss på bordet. Vi klippte till runda bitar av kartong och sedan var det bara att öppna limtuben och börja vecka ihop plastbanden.

De allra finaste rosetterna hade flera olika lager av plastband i olika färger. Vi följde färgerna från Tävlingsreglementena.

När vi hade veckat klart banden runt kartongbiten så klippte vi till ännu en  kartongbit och limmade fast i mitten. Så ritade vi dit något snyggt.

Sedan var det bara att börja med en ny rosett. Vi blev sittande flera timmar med detta pyssel. Det osade av lim och brända hjärnceller. Men vi hade också väldigt skoj eftersom vi hann prata och skratta en hel del.

Jag minns dom där pysselkvällarna som väldigt roliga.

Jag minns också hur glad man blev om man råkade vinna en sån där fin plastbandsrosett på någon klubbtävling. Den fick hänga på ett snöre över sängen precis som "riktiga" rosetter får göra.

Med åren har mina plastbandsrosetter vittrat sönder och nu finns de bara kvar i minnet. Plastbandens era är över.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards