Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Runda din bil när du ska på tävling

Av Ulrika Pernler - 15 januari 2008 13:26

Hej! Det är mycket man ska komma ihåg när det är dags att åka på tävling. Jag brukar ha en liten lista som jag prickar av.

För det mesta går det bra och allting kommer med, inklusive hästen. Även om jag varit med om att en lagkamrat glömde hästen hemma. Fast hon skyllde på sina föräldrar. Det är väl det man har föräldrar till...

På tävlingsmorgonen råder alltid fullständigt kaos. Man irrar omkring och slänger in lite grejor i bagageluckan och lite andra i baksätet.

Till sist baxar man in hästen och så bär det iväg.

Det är inte konstigt att någonting alltid blir kvar på utsidan. I höstas stod min PepsiMax på hjulhuset till trailern hela vägen till Akademistallet utan att trilla av. Får väl ge bilföraren en eloge för sina mjuka inbromsningar. Pepsin smakade fortfarande bra då vi kom fram.

På den tiden som videokamerorna var av betydligt större storlek än de är idag så åkte vi iväg med kameran på biltaket. Den stod så fint där tills de andra bilarna började tuta och vinka konstigt åt oss. Då stannade vi och tog in den i bilen.

Det var värre när Gabbi drog iväg med sin gigantiska nyckelknippa på utsidan av bilen. Den låg bara kvar till den lilla kullen på stallvägen.

Där trillade den av... Förmodligen klarade den fallet bra. Däremot så var det ett otal bilar som körde över den under dagen.

Det gjorde att Gabbi fick pilla och gräva efter sina nycklar som satt djup nere i gruset på en sträcka av ungefär hundra meter.

Vad jag vill ha sagt är bara, ta en runda runt bilen innan du åker iväg det kan löna sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards