Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Ulrika Pernler - 21 januari 2008 12:20

Hej! Kan stolt meddela att Uppsala Ponnyklubbs Blogg ligger på 37:e plats på "Blogga gratis" populäritetslista idag av drygt 13 000 bloggar. Så fortsätt att läsa så kanske vi klättrar ännu högre...

Idag var vi på Täby kliniken igen. Gabbi och jag vinkade lite åt skidbacken när vi åkte förbi. Det var Pikachus tredje besök. Han har fortfarande kvar en liten orenhet i vänster framben där han har sitt ärr.

Veterinären Henrietta bedövade bort hovleden och så plötsligt vart han ren i gången. Så efter lite dividerande beslutades det att vi skulle ge honom en behandling med kortison och lite mer vila. Hoppas det blir bra sen!

Ingela passade på att massera hans rygg och nacke också så nu känner han sig mjuk och fin i kroppen.

Gabbi vägrade blankt att klättra upp på hennes stora svarta massagepuff den här gången. Av rädsla för att jag skulle fotografera henne igen förståss.

Så Pikachu fick bli masserad utan tillvänjning av puffen den här gången. Stackaren. Men han fick många sockerbitar ändå!

På vägen hem bestämde vi oss för att äta på restaurang "Gyllene Måsen". Eftersom vi stank så mycket häst så körde vi fram till deras drive in.

Framför drive in filen hängde en skylt med "maxhöjd 2,5 meter". Gabbi blev osäker om vårt ekipage skulle få plats. Pikachu har ju lite extra höjd på sin del av bilen. Så jag fick hoppa ur och agera ögonmått.

Gabbi kröp fram under taket och jag  vevade med armarna så där som man brukar göra.

Jodå, vi tog oss under. Med rätt så liten marginal visserligen.

Så nu vet vi det till nästa gång. Fast förmodligen så har vi en ännu högre trailer då och drar med oss halva taket... Vet inte om jag tänker skriva det här om det händer...

Hörde att våra träningselever skötte  sig fint på Säva i helgens utbytestävling. Det blev Sävas lag som vann den andra omgången. Bra och rättvist att båda lagen fick vinna på hemmaplan. Väntar glatt på en vidare rapport!

Ps. Eftersom jag inte kunde ta en ny bild så lägger jag ut en gammal igen!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards