Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Ulrika Pernler - 25 januari 2008 14:15

Hej! I omröstningen på bloggen har frågan varit: Vad är det viktigaste kännetecknet för en hästmänniska?

Efter att 78 personer har röstat så är det klart populäraste svaret: Han/hon kan inte låta bli att galoppera när han/hon springer till bussen. Seger med  57,7 % av rösterna.

Jag kan erkänna att jag själv ofta faller över i galopp när jag ska springa och inte bara till bussen.

På andraplatsen med 12, 8 % kommer: Han/ hon har ett gnäggliknande skratt. Kan vara lite missvisande kanske eftersom vissa människor oturligt nog verkar födas med gnäggskrattet. Vare  sig man gillar hästar eller inte. Men visst, som hästmänniska så gnäggar man gärna som avslutning på ett fniss.

På fjärdeplats med 11,5 % av rösterna hittar vi: Han/hon käkar havregrynsgröt tre till fyra gånger per dag. Nu undrar jag bara. Finns det verkligen NÅGON därute som står ut med havregrynsgröt upp till fyra gånger på en dag?

Han/hon kallar sin cykel för Cyklon och ryktar den varje morgon och Han/hon sover på en madrass stoppad av gul och mjuk halm kommer på delad femteplats med 6,4%. Jag måste säga att jag trodde det var fler som hade en hemlig cykelhäst. Det där med madrassen förstår jag inte alls!

Så på sista plats och inte helt oväntat kommer: Han/hon använder broddar under skorna på vintern.Det vet väl alla att broddar är en ålders- och inte en hästfråga.

Därmed är den omröstningen avslutad. Jag ska försöka komma på något annat viktigt att rösta om. Håll utkik i omröstningsspalten.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards