Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Ulrika Pernler - 6 februari 2008 17:45

Hej! Det är lerigt...igen. Den här veckan har vi två praoelever, Mahmoud och Sara. De får öva sig mycket i konsten att bada smutsiga hästar.

Efter sina två veckor i stallet kommer de aldrig mer vilja bada en endaste häst. De kommer också att få söka hjälp för att bli av med simhuden mellan fingrar och tår. Måste säga att de är duktiga och inte klagar ett dugg!


Idag blir det inget nytt avsnitt i serien om "mindre lyckade transporter". Jag sparar mig till i morgon. Än finns det mycket osannolikt att berätta, Bränder, översvämningar och spräckta bilrutor...


Jag har också blivit ombedd att göra mellanrum mellan styckena när jag skriver. Så nu gör jag det. Bevare mig väl, jag vill inte orsaka att någon skulle få ont i ögonen!


Alla som är ute och tävlar eller tänker vara med vid lagtävlingar för klubben under 2008 vill jag upplysa om att det den 16 febuari blir Tacokväll på ridskolan.

Inbjudan hittar du på huvudsidan, tävlingssidan och under nyheter. Man vill ju inte att nån ska missa att komma. Stora och små.

Det är ju också roligt att träffas utan ridhjälm och skitiga ridbyxor. Klädkoden för kvällen är hel och ren annars får du vara precis som du är.


Så nya och gamla medlemmar tänk på att det är utomordentligt gott med Tacos! Även om man inte tävlat i lag förr bör man kanske tänka över det nu!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards