Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

Stallmaraton

Av Ulrika Pernler - 11 februari 2008 10:44

Hej! Igår var det en riktigt maratondag för oss och många andra. Gabbi och jag hade stalltjänst vilket betyder att man infinner sig i stallet redan 06.15 Detta eftersom hästarna är hundgriga då och inte har för avsikt att ha vare sig sovmorgon eller sen frukost bara för att det är helg.

Sedan var det utsläpp i hagar och rengöring av boxarna.


Framåt åttatiden började det trilla in lite mer folk på grund av att vi skulle anordna DM ihoppning för ridskoleekipage. Det var tävlingssektion, tävlande barn och ungdomar samt deras nära och kära.

Tävlingssektionen var käckt pigga som vanligt och satte igång med att starta upp tävlingen. Gabbi var banbyggare och övergick direkt från stalltjänst till tävling.


Själv packade jag fodervagnar och städade tillsammans med min mamma och pappa som alltid i alla väder ställer upp och hjälper oss vid stalltjänsten. (Tror nog att dom tycker det är rätt så skoj...eller så har det efter sexton år blivit en vana som de inte kan sluta med...)


Tävlingen rullade igång och det kom en massa folk och hästar från andra klubbar också. Fullt hus helt enkelt. Alla som var med kämpade jättebra och visade fint horseman- och sportsmanship. Jag tycker att våra ryttare visar en väldigt fin attityd när de är på tävling! Läs mer om hur det gick under nyheter och på tävlingssidan. Hoppas på att få in en rapportering från någon av de tävlande också. (Känn er manade....)

Tävlingen avslutades under tidig eftermiddag och trötta funktionärer och tävlande pustade ut.


Det blev en liten stunds paus innan klockan slog tre och det var dags för årsmöte!  Jag tror dessutom att  veckans reklam för smörgåstårtan hade givit resultat eftersom det var något fler närvarande vid mötet än det brukar.

Dagens ordförande Lars Gunnar Karlsson drog igång mötet. Vi gick igenom alla punkterna i årsmötesförhandlingarna medan vi sneglade på kylskåpet.

Lars Gunnar höll bra tempo och mötet var snart avklarat.


Som avslutning tackade han styrelsen och alla närvarande för att föreningen sköts så fint. Jag hoppas alla som var där tog åt sig eftersom vi är många som hjälps åt med att få vår idéella förening att hela tiden  sträva framåt och utvecklas! Styrelsen gick undan för att hålla ett konstituerande möte och vi andra var äntligen framme vid smörgåstårtan!


Jag (och jag skulle tro många andra som tillbringade hela dagen i stallet igår) var rätt så slut vid hemkomsten vid femtiden. Det blev en helkväll liggande i soffan framför TV:n. Inte så dumt det heller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards