Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Ulrika Pernler - 13 mars 2008 14:15

Hej! Torsdag och Uffeträning. Jag kände mig rätt så hängig i morse vilket kanske inte är så konstigt eftersom ett av mina barn ligger hemma med 39.5 i feber. Jag brukar aldrig missa en bra förkylning om man så säger.

Men jag missar helst inte en rolig träning heller. Tog på mig ridkläderna och tänkte att jag ska låta bli att kolla febern förrän efter träningen.


Ronaldhino hade varit ute i hagen och värmt upp på förmiddagen. Jag spolade av honom den värsta leran på benen och i svansen.

Följden blev en svans med blöt topp vilket var något nytt för Ronald.

När jag satt upp i ridhuset för att börja skritta märkte jag direkt att han var väldigt misstänksam.


Den blöta svansen slog mot benen vilket fick till följd av att han hoppade framåt med något som exakt kan beskrivas som ett kaninskutt. Efter varje kaninskutt så slog svansen mot benen en gång till vilket framkallade ännu ett skutt. Till er vetskap kan jag meddela att det får plats precis tre kaninskutt på en kortsida och något fler på en långsida.


Efter en stund så hade han vant sig vid sin egen svans och kunde börja koncentrera sig på sina vanliga busmanér i stället.


Någon gång under eftermiddagen/ kvällen i dag är det meningen att vår nya häst Uniek ska anlända. Vi har gjort i ordning isoleringsstallet och väntar nu på transportbussen.

Gabbi skickade en utförlig vägbeskrivning till den danska chauffören eftersom han hade lite svårt att hitta förra gången. Så nu håller vi tummarna för att han inte ska ringa och vilja prata om vägen per telefon. Det är nämligen alldeles omöjligt att förklara vägen på danska.


Jag har hört att det har varit lite undringar angående mitt intresse för melodifestivalen... Någon undrade om man kan göra inlägg här på bloggen. Och det kan man. Det är bara att titta längst upp på varje inlägg. Där finns en rad som heter kommentera. Tryck och skriv.

Det bästa är att jag måste godkänna alla kommentarer innan de läggs ut på bloggen. Det känns tryggt!


Här kommer dagens slogan:

Christer Sjögren till final

Våran Viking så vital

Sjunger gör han som en gud

Christer himmlens sändebud...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards