Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Ulrika Pernler - 14 mars 2008 14:09

Hej! Någon gång förra terminen så skrev jag om hur vi alltid bjuder Uffe på Kaffe och bullar när han kommer till oss och håller lektion.  Det har vi gjort i över femton år och det verkar som om det fungerar eftersom han kommer tillbaka varje torsdag.

Jag la ut en lten ledtråd till  mina elever om det här bulleriet. I början gick det trögt. En och annan bulle trillade väl in men det blev liksom ingen kontinuitet på det hela.

Inte förrän den här terminen. Nu har jag fått en bulle varenda gång av min grupp på måndagar klockan 19.30 Då menar jag varenda gång.

Den här gruppen har nu blivit min favoritgrupp. Där ser ni vad en liten bulle kan göra.


Vid närmare eftertanke så önskar jag för den skull inte att alla mina elever tar med sig bullar på grund av att det kan göra min garderob oanvändbar...


Mutor kan användas med framgång. Min sambo Björn serverade i veckan två dressyrdomare mat på den fiskrestaurang där han arbetar.

En av domarna frågade Björn om han inte var sambo med mig...

Han svarade artig som alltid att det var han.

Sen kom han på den fina idén att bjuda båda domarna på varsin chokladtryffel till kaffet med förevändningen att de skulle plussa på mina poäng lite extra vid nästa tävling.

Nu är jag riktigt nyfiken på om det kommer att ge något resultat...


Här kommer dagens melodifestivalslogan:

Bara en dag tills det smäller

Crille det är då det gäller

Sjung och dansa som du kan...


...där tog till och med min fantasi slut.



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards