Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Ulrika Pernler - 17 mars 2008 13:01

Hej! I helgen har det varit tävlingar både lördag och söndag. På lördagen var det division 1 i hoppning för ponnyer och vi deltog med ett lag.

Våra välridande ryttare och fina ponnyer tog sig till omhoppning där de sedan samlade på sig lite fel varvid laget slutade på en femteplats i den första omgången.


På söndagen var det första omgången i division 3 hoppning för ponnyer. Hela 14 lag kom till start. UPK:s duktiga lag slutade på en 4:e plats. Förutomlagryttarna var det  många UPK:are med på tävlingen. De fullständiga resultaten hittar du på http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1117419&CatId=435191


En uppmaning till alla er som är ute på tävlingar nu under våren, både lag och individuellt. Skriv några rader om hur det gått och skicka till mig så jag kan lägga ut på hemsidan. Min mail 018500749@telia.com eller upk@telia.com Ni får gärna skicka med bilder också!


Själv var jag groom i helgen. Jag flätade man, putsade stövlar, och sprang med vattenflaskor och protokoll på UVFK:s dressyrtävlingar på söndagen.

Det var Gabbi och Winston som tävlade.

Jag fick putsa lite extra på stövlarna eftersom det inte dög första gången.


Här nedan ser ni lite bilder så förstår ni hur hårt jag fick jobba. Bara en massa slit och släp.

Det är Emilie Wass som varit fotograf. Emilie är jätteduktig på att ta kort och hon har en egen sida där ni kan se några av hennes bilder.

Gå in på http://www.wassphoto.zoomin.se/

Passa på att anlita Emilie när det är tävling!


Hur det gick för Gabbi och Winston? De skötte sig fint och kom trea i LA:5. Jag känner mig säker på att det var mycket tack vare min insats från marken.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards