Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Ulrika Pernler - 28 mars 2008 12:36

Som jag trodde. Efter ett halsprov hos doktorn i går morse fick jag min dom. Jag är fullproppad med Streptokocker och då kan man inte göra annat än att ligga på soffan och sysselsätta sig med ingenting.

Gabbi var så snäll och skjutsade mig till vårdcentralen. Jag försökte att inte andas på hela vägen för att hon skulle slippa bli smittad eller känna min dödligt äckliga andedräkt! Det gick sådär…

Som om inte det var nog så har jag fått någon slags nässelfeber på köpet. Det började med ett illrött ansikte (samma färg som Donald Trump burkar uppvisa) och har nu spridit sig över kroppen. Kliar härligt!

Jag misstänker att det är scharlakansfeber. Det kan man bara ha en gång i sitt liv men jag har redan haft det tre gånger. Så varför inte köra en sväng till. Kroppen kan utföra mirakel. Men som jag brukar säga det kunde ha varit värre!

Ronaldhino får stå och ladda upp sig några extra dagar inför nästa ridpass. Han kan ju alltid köra några extra repor i hagen för att göra av med energi. Det är tur att han är ung. Då kan ett avbrott i utbildningen till och med vara positivt. Lite tid att tänka och smälta det man just har lärt sig är aldrig fel.

På söndag är det division Ett ponnydressyr här på hemmaplan. UPK ställer naturligtvis upp med ett vältrimmat lag. Hoppas ni kommer förbi och hejar på. Det är dressyrprogram på LA nivå som rids. Dessa är roliga att titta på vare sig man kan mycket eller litet om dressyr.

Ryttarna som deltar från oss heter: Jenny Bredberg-Coffee, Lisa Eriksson-Alladin, Sara Hägg-Pedro B, Linnea Widegren-Birk och Emma Hagström-Galliano. Carina Widegren är lagledare.

Ni är mycket välkomna till UPK på söndag!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards