Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Ulrika Pernler - 3 maj 2008 18:19

Hej! Helgen är späckad som vanligt. Man tar det lugnt i veckorna och så fort det blir fredag så ger man järnet. Steg upp vid 06.30 för att hinna rida både Ronaldhino och Winston innan 09.30 Rasmus var med mig i stallet för att inte bli lämnad ensam hemma. Han hade bunkrat upp med lite frukost i en kasse och så hade han med sig sitt Nintendo DS förstås. Det är Super Mario som gäller för tillfället.

 

Jag gillar själv att spela TV-spel. Speciellt Super Mario och andra liknande spel där det gäller att samla grejor och avancera vidare till högre nivåer.

Det skulle dessvärre visa sig att Ronaldhino inte var lika förtjust i Super Mario som oss andra.

 

Jag red och Rasmus satt på läktaren. Spelet plingade rasslade och spelade små melodier. Ronaldhino gick förbi läktaren med ett mycket avvaktande uttryck. Ibland plingade det till precis när vi passerade och jag fick en åktur bortåt i ridhuset.

- Vad gör du mamma? Hörde jag från läktaren.

- Ingen fara! Mamma har koll, han är bara lite busig, svarade jag i farten.

Jag red några varv igen när Rasmus plötsligt reste sig precis när jag red förbi.

-Mamma kolla när jag dödar draken! skrek Rasmus nöjt.

Ronaldhino satte fart igen. Den här gången rakt in mot hörnet där han tvärnitade och kastade sig runt innan han sprang vidare.

-Mamma, hur går det för dig egentligen? Hörde jag från läktaren.

- Det går bra tack, svarade jag.

-Mamma är han galen?

Plötsligt ålade Rasmus ner på golvet och försvann. Nu hördes bara plinget och melodierna från spelet. Ronaldhino tyckte att det fick vara nog och utförde några väl valda konstakter.

-Rasmus, kan du sätta dig på stolen? Ropade jag bort mot läktaren.

Så dök han upp igen.

-Mamma, hur gammal är Ronaldhino egentligen? Frågade Rasmus.

- Han är sex år, svarade jag.

-Jaha, då så, sa Rasmus och fortsatte spela.

 

När jag ridit klart skyndade jag mig hem för att byta om och sedan trampade jag gasen i botten och åkte jag direkt till Rörken för att vara Rallymamma. Äldsta sonen skulle köra Gokarttävling och jag var som vanligt stationerad i matutlangningen. Det var bara att ta på sig mattantsmössan. Jag har försökt flera olika taktiker för att få prova en ny station vid klubbens tävlingar. Bland annat genom att servera halvt råa hamburgare, iskalla bröd och låta coca colan ta slut redan tid elvatiden. Men alla verkar nöjda och jag blir inkallad igen. (Har dock fått städa toaletter en gång…) Jag undrar hur den som var före mig skötte sig egentligen.

Max var jätteduktig på tävlingen och fick köra Master i B-finalen. Gick dessutom till A-final där han tog sin bästa placering hittills. Mamma blev så stolt (och mormor som var där och tittade också!).

 

I morgon är det så dags för DM i dressyr för ridskolehästar och jag åker hemifrån efter sju för att hinna i tid till den klass jag ska döma. Såg ändå till min stora glädje att programmet var nytt för 2008 och jag har en förhoppning om att kunna hålla mig inom mina uppsatta tidsramar.

Annars får jag ta till något av de förslag jag angav på bloggen igår. Det verkar som förslag nummer två var det mest populära bland er bloggläsare. Så det får det bli!

 

Pust! Det ska bli skönt när det blir vanlig måndag och man bara behöver gå till jobbet.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards