Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Ulrika Pernler - 4 maj 2008 19:11

Hej! Oj, vad alla var duktiga på tävlingen i Bälinge idag. Och då menar jag inte bara ekipagen från UPK utan även alla ni andra från våra ridskolor runt om i Uppland. Massor av snälla och fina ridskolehästar och ponnyer fick vi också se.


Varenda en av de ryttare som jag bedömde genomförde sina program från start till mål! Vi skickar ett stort tack till Bälinge som arrangerar dressyr DM varenda år och gör det jättebra!


En sak som var väldigt kul att se var att samtliga ryttare uppträde så fint mot sina hästar även då det kanske inte gick alldeles som man tänkt. Det är svårt att vara på tävling. Ny miljö och nervositet är två stora faktorer till att det inte alltid går lika bra som hemma på träningen. Några hästar blev också lite trötta i slutet på sina program men deras ryttare kämpade på i alla fall och gjorde sitt bästa.


Så till något "värre". Det blev ju fint väder under dagen. Detta uppskattades verkligen av alla de föräldrar och andra närstående som var med för att stötta och hjälpa till under tävlingen.


Jag satt i den lilla baracken vid kortsidan och tittade ut genom rutan under tiden ryttarna red. Där var det svalt, väldigt svalt... Kylan låg kvar efter den långa ruggiga regnvintern tror jag.

Vi satt där och huttrade, skrivaren, speakern och jag. Vi kunde se solen skina från himlen men inte trodde vi att det var så varmt förrän vi kunde se hur folk därute började klä av sig.


Plagg efter plagg skalades av och snart kunde man börja skönja delar av folks vintervita, genomskinliga kroppar. Hua! Någon kom gående i shorts och vi skrek till och satte händerna för våra värkande ögon.

Efterhand dök det upp fler och fler shortsbeklädda människor och jag bländades  så att jag nu hade svårt att se de ekipage som skulle bedömmas.

Till och med Helen ("Räkan") tog av sig till endast T-shirt. (De vita armarna gick inte av för hackor.)


-Kära nån, utbrast jag, är det ingen som har ett par solglasögon. Jag tittade mig omkring och såg de andras rödkantade ögon. Inte var det någon som hade med sig solglasögonen. Det här hade vi ju aldrig kunnat förutse.


Vi kämpade oss igenom resten av klassen så gott vi kunde. Men jag måste säga till alla i "shortsfolket". Tänk på oss funktionärer nästa gång! :)

Måtte det bli några fler soliga dagar innan nästa tävling. Jag ska nu vila en stund i badet med ispåsar på ögonen.


De fullständiga resultatlistorna från ridskole DM i dressyr kommer du att kunna hitta på http://www.balingerf.se/

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards