Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Ulrika Pernler - 8 maj 2008 14:27

Hej! Idag har ponnyerna och hästarna fått vara ute i gräshagar. Det är bara några veckor kvar till betessläpp och dags att vänja in magarna vid färskt gräs istället för hö och hösilage.

Jag kan meddela att samtliga hästar såg mycket nöjda ut när de stod ute i gräset!

 

Som vanligt har våren exploderat på bara några dagar. Från att konstant ha levt med regn, lera och mörker till nära på sommarvärme. Själv har jag inga stora problem med pollen men jag anar att det finns gott om dem nu.

 

Vis av tidigare somrars torra perioder och utebanor så har vi varit förutseende nog att strö magnesiumklorid på våra utebanor och vägar för att slippa damm och hårda underlag. Till dressyrbanan gick det åt ungefär ett ton! Det kostar en hel del men sparar på både luftrör och skonar inte minst hästarnas ben eftersom underlaget behåller sin stuns.

 

Några ”hästhistorier” att dra för kompisarna:

 

Under en ridlektion glider nybörjaren längre och längre bak på hästen. Med panik i rösten ropar han:
- Ge mig en ny häst fort - den här håller på att ta slut!

 

Mamman till dottern:
- Vet du vad det är för skillnad på en på en ponny och en teddybjörn?
- Öhh... nej?
-Det avgör saken. Du får en nalle nästa gång du fyller år!

 Pelle, tre år, sitter framför TV:n och tittar på travtävlingar.
- Det där är väl ingenting för småbarn, säger hans mamma.
- Det är det visst det, säger Pelle, just nu kör dom ett lopp för tre åringar!


Två hästar står och pratar i en hage:  - Nå hur vad det i Stockholm?  - Bra, men Hötorget var en rejäl besvikelse!   Två hästar står och snackar: - Min ryttare blev jättearg på mig i dag, klagade den ena, jag förstår inte varför! Hon sa att hon ville flyga högt över nästa hinder och då tvärstannade jag och lät henne göra det...  

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards