Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Ulrika Pernler - 11 maj 2008 18:13

Hej! Ännu en sommardag. Hade det blåst någon vind så hade det varit UPK:s med tanke på den fantastiska tävlingshelg som vi har haft.


Under förmiddagen var det full fart i stallet. Både ridskolehästar och privathästar skulle iväg på tävling åt lite olika håll.


Den andra omgången av ponnyernas division 3 skulle ridas vid Bälinge Ridklubb. Vi hade två lag med. Förra omgången på Jälla blev det ju seger och UPK:arna lyckades också sno åt sig varenda en av de individuella placeringarna.


Trots att Carina F verkade lite förvirrad när jag mötte henne i morse (hon svamlade om färglada fåglar och nånting om rosa elefanter...) så kom alla ponnyer och barn iväg till tävlingen som de skulle. Jag har just fått Rapport från Bälinge och Carina. Lagen kom etta och trea och hon hade inte sett en enda elefant. Samtliga hade dessutom solat sina ben under veckan för att inte skrämma nån i sekretariatet. Det tackar vi för!


UPK:arna tog också 9 individuella placeringar av elva möjliga.

Det får man väl vara "ganska" nöjd med. Vi får tacka lagledare Karoline Söderlind som vid det här laget likt många andra lär vara illröd efter en heldag i solen.


Emilie Wass har också skickat rapport från deressyrtävlingen i Enköping där hon och Kalle E tävlar dressyr idag.

I första klassen tog de en fjärdeplacering på bland 37 startande. I skrivandets stund ligger hon på placering i den andra klassen och jag håller tummarna att hon får behålla den.


Själ var jag på Lurbo där Winston och Gabbi startade i en Medelsvår B. Det var min tur att putsa stövlar idag eftersom Gabbi hjälpte mig igår.

Winston kändes en aning seg i det heta vädret men kom så småningom igång fint.


De lyckades ta sig upp på en femte- eller om det var sjätteplats i klassen bland 20 startande, precis utanför placering vilket kändes mycket bra eftersom detta endast är den tredje starten i medelsvår B för Winston.


Vilken kanonhelg för UPK:arna helt enkelt. Jag vet att några har varit iväg och hoppat också och jag håller tummarna för att det har gått bra för dem med. Jag återkommer med närmare redovisning av helgens resultat imorgon.


Kom ihåg att ni som har varit och tävlat gärna får skicka några rader till mig så lägger jag ut detta på hemsidan!

018500749@telia.com eller upk@telia.com

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards