Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Ulrika Pernler - 21 maj 2008 13:35

Hej! Dagens blogg kommer att bestå av flera olika ämnen och blir därför inte så hästig men ändock viktig.

 

Ämne nr 1, hästar: Pikachu blev hämtad från sjukan i dag på förmiddagen. Allt hade gått bra och benbiten kunde plockas ut med artroskopi. Nu väntar lite läktid och en ny igångsättning. Vi fortsätter att hålla tummarna.

Ronaldhino är helt bra i magen och är oförskämt pigg. För att inte säga extremt pigg. Överdrivet pigg, måttlöst pigg eller varför inte fanatisk. Det vill säga han är sig själv och som vanligt försöker tänja på gränserna.

 

Ämne nr 2, svensk kassaservice: På vilken jag var inne idag för att sätta in lite pengar på ett konto. Eftersom jag vet hur velig jag blir framför det där bordet med alla lappar så väntade jag med att ta min nummerlapp. Jag stod en stund och körde både ”ole, dole, doff” och ”icke, picke, pö”. Så rätt var det var hade jag fyllt i en lapp och tagit mitt nummer.

Sekunden senare stod jag i kassan öga mot öga med en av kassaservice anställda från tidig stenålder. Hon tog emot lappen. Vände och vred på den en stund. Så höjde hon blicken över kanten på sina glasögon och jag kan svära på att jag hörde filmmusiken från hajen i bakgrunden eller så var det mina oregelbundna hjärtslag.

 

-Vad är det här? Hörde jag henne säga. –Vad har du gjort?

Jag funderade lite på vad jag hade gjort men hann inte svara förrän hon fortsatte: -Vad är det för siffror du har skrivit i den här rutan? Så kan du väl inte göra.

För en sekund kastades jag bakåt i tiden och kunde se mig själv stå framför fröken på dagis. –Varför har du brutit benet av Lisas barbiedocka? Eller -Varför la du häftstiftet på min stol? Det var nära att jag i ren reflex svarade –Det var inte jag!

Jag kastade en blick över axeln för att se om polisens piketstyrka redan var på väg in, men det var lugnt.

 

-Ska du skriva siffror så får du betala 49 kronor! Jag fick tillbaka lappen med siffrorna på och gick till skämshörnet för att börja om. Bestämde mig för att det var lättare att sätta in pengarna på mitt eget konto och sedan gå hem och föra över dem via datorn. Det kostade inte en krona och jag fick skriva hur många siffror jag ville. HA, där fick dom!

 

Ämne nr 3 och dagen kanske viktigaste: Melodifestivalen! Den fångar egentligen inte mycket av mitt intresse sedan Christer Sjögren genom en komplott blev bortröstad från finalen. Men jag har en del åsikter om vem som kommer att vinna eller inte.

 

Igår försökte jag lufta några av mina tankar om finalen med min syster. Hon tittade upp och svaret kom som en pisksnärt. –Jag tänker inte följa några av dina råd över huvud taget den här gången! Det blir för dyrt!

Hoppsan, tänkte jag, är dom fortfarande så bittra efter att ha spelat bort sina pengar på Christer… ( För er som inte följde med i förra svängen kan jag berätta att min egen Christer-till-Bellgrad-kampanj resulterade i att ett stort antal personer i min närmaste omgivning satsade pengar på oddset inför den Svenska finalen. Nu fick de på grund av TV:s mygel inte sina pengar tillbaka då Christer hamnade på en mycket undanskymd placering. Det var inga fantasisummor eller så och de kan nu leva som vanligt igen efter att ha ätit blodpudding i tre månader.)

 

Jag har min egen tanke om de där bortspelade pengarna. Allihop satsade en liten slant men hur många av dem ringde och röstade? Nä just det, inte en enda en. Själv ringde jag fem gånger på Crilles nummer men vad hjälpte det när det bara var jag som ringde.

 

En fråga till Sveriges pensionärer och Christers största beundrarskara, ringde ni och röstade? Nä, jag visste väl det. Ni har köpt fyra miljoner av hans skivor men när det var dags att rösta så var det ändå bara jag som ringde. Så gick det som det gick.

 

Hoppas att Christer Sjögren var glad över sina fem röster vilka jag nu i veckan har betalat via min telefonräkning. I helgen är det final i Belgrad och jag kommer varken att rösta eller spela på oddset men jag ska titta och oja mig över alla som röstat på fel låt.


Tryck på den här länken om ni törs!

http://www.youtube.com/watch?v=tWuKdGaN5SE

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards