Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Ulrika Pernler - 3 juni 2008 13:41

Hej! Det går bara inte att ta miste på att sommaren är här. Sommartecken drösar högvis ner omkring en. Igår hade vi måndagens personalmöte utomhus i strålande sol. Vi åt frukost samtidigt och osten blev stenhård med gula kanter på ett kick. Det är väl sommar?!

 Rätt som det var började Emilie att skratta så hon nästan trillade av sin stol. Vi andra tittade oss omkring och så såg vi det. Ida hade blivit måltavla för en fågels toalettbesök. Intet ont anande satt hon där och nästa sekund var hon bombarderad. Vilken sommarkänsla! 

På kvällen hade jag lektion på hoppbanan. Alla banor är preparerade med magnesium för att det inte ska damma. Men regnet har uteblivit så banan kunde inte låta bli att släppa ifrån sig lite dammoln i alla fall. Bredvid banan satt Birgitta och smaskade i sig smörgåsar innan hon skulle rida sin lektion. Man rider bäst om man är lagom mätt i magen! Dammolnet seglade naturligtvis i väg och landade rakt i smörgåsarna. Det blev lite extra krasigt och gott.

-”Macka-damm”, ropade Birgitta och gjorde tummen upp. Men tänk smörgås med lite sandkras är inte det en sommardag på stranden?

 

Idag gick vi vår sedvanliga lunchpromenad på 45 minuter. Vi ridinstruktörer behöver också hålla konditionen på topp. Gabbi höll som vanligt täten i ett högt tempo såklart och vi andra försökte hänga efter så gott vi kunde. Vi har också börjat lägga in små sprintsträckor i uppförsbackarna vilket jag tycker är helt onödigt. Fast det vågar jag inte säga till de andra…

 Idag hade jag lyckats glömma mina promenadskor hemma så jag fick kämpa mig runt i stallskor med stålhätta vilket gjorde utmaningen desto större. När vi nästan kommit runt och det endast var fem minuter kvar till stallplanen började jag känna mig ganska så seg i benen för att inte säga dödtrött. Det kändes som om jag gick i kvicksand. Men jag bet ihop och kämpade på så som ridtjejer gör. Väl tillbaka på stallplanen så snurrade det i huvudet och benen kändes som spagetti precis som det ska vara en riktigt varm sommardag efter en promenad i stallskorna! 

Så har jag en ”hemlighet” att berätta: I slutet på denna vecka anländer en ny ponny till stallet. Waldemar! Han är en nioårig valack på cirka 148 cm i mankhöjd. Utbildningståndpunkt LB dressyr och LB hoppning.  Som vanligt med nya hästar så får han stå på isolering i tre veckor tillsammans med någon av våra hästar. Sedan får han komma in i det stora stallet. Jag sätter in en bild på honom här nedan.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards