Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Ulrika Pernler - 8 juni 2008 19:35

Hej! Nu vet jag att Aegir naturligtvis betyder ”Havets Gud”. Vilket jag tycker är ett mycket passande namn på en fin islandshäst. Havets Gud har tur som får ha Lisa och hennes familj som sin egen.

 

Jag har ännu så länge bara flyktiga rapporter från helgens tävlingar. På lördagen fick hästarna lite småproblem att genomföra sina uppvisningar i det mycket varma vädret. Om det var hästarna eller ryttarna som hade det jobbigast är svårt att säga.


Sara och Lola vann dagens framridningsklass en LA:4 så med det tyckte Lola att de gjort sin insats och det kan jag hålla med om. Att en ridskolehäst klår övriga ekipage i en regional LA klass är schysst!

 

Under söndagen reds A-finalen för ponnyernas division 3 dressyr. Jag fick också där en mycket kort rapport. UPK:s lag 1 vann serien och lag 2 kom på en total tredje plats. Bra jobbat!

 

Hoppas alla har haft en riktigt bra helg i härligt sommarväder. Nu går ridskolan in på den sista veckan av terminen och nästa måndag tar vi sommarlov med allt vad det innebär. Vila för hästarna, ridläger, skurning och desinficering av hela stallet. Glöm inte att anmälningsavgiften för höstterminen skall vara inbetald senast den 30 juni.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards