Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Ulrika Pernler - 13 juni 2008 13:27

Hej! Idag är det fredag och jag har avslutning för min S9:a klockan 17.30-18.30 Det är veckans sista avslutning för mig och sedan börjar ”sommarjobbet”. Detta innebär inga lektioner på kvällarna förrän i augusti men däremot en massa pappers- och telefonjobb inför höstterminen som omväxling.

 

Eftersom ett par av eleverna på fredagsgruppen skulle vara borta denna sista lektion så fikade gruppen redan förra fredagen. tyckte jag att det var en bra idé men ikväll kommer jag förmodligen känna ett tomt sug i magen då bullarna uteblir.

 

Som ridinstruktör är man van att jobba på kvällar och helger eftersom det är då ni elever har tid att komma och rida. Ridinstruktör är det bästa jobbet på jorden men det känns ändå som lyx under sommarveckorna när man kan vara hemma och slappa i soffan som vilken annan soffpotatis som helst. Att det bara visas repriser på TV:n gör mig ingenting eftersom jag ändå inte såg programmen den första gången.

 

Om det är fint väder kommer jag att sitta ute i trädgården och lyssna på min skiva med Christer Sjögren som jag fick när jag fyllde 40. Jag har lyssnat alldeles för sällan på den så nu ska jag ta mig tid att lära mig alla texterna och melodierna. Om vinden ligger på åt rätt håll så kan det hända att ni kommer att höra mig ända till stallplanen på UPK.

Gabbi har sagt till mig att jag aldrig vet när det är dags att sluta och det har hon rätt i. Här kommer en länk till en bra grej förresten. http://www.youtube.com/watch?v=tWuKdGaN5SE

 

Alldeles snart är det midsommar. En väldigt trevlig tillställning då det gärna regnar och alla har för lite kläder på sig och blir förkylda. Själv ska jag åka med familjen till Hedemora på Midsommarrace vilket är en gokarttävling. Det gjorde vi förra året också så det kan man kanske kalla för en tradition.

 

Fjolårets midsommarrace var en minnesvärd helg. Det ösregnade från morgon till kväll och banan stod under decimeterhögt vatten. I depån där vi ”mekaniker” stod så var det vatten upp på halva vaden. I ett av heaten tappade Max hjulet på sin gokart. Vi såg det studsa och rulla över banan för att till sist hoppa rakt ut i skogen. Det var mysigt att få klättra runt i den täta vegetationen utanför banan och leta efter hjulet som rullat in en lång bit i skogen. Vi hittade det till slut. Däremot var det inte vidare värst mycket svamp och bär i skogen vid den tiden. Jag hade också blivit varnad för björnar av Björns mormor så lite skakis var man allt.

 

På midsommarracet var allting dyngsurt, kläder, barn, tält och bil. På kvällen efter de första träningsheaten och besiktningen passade vi på att besöka pizzeria ”Ali Baba” och äta ljummen pizzasallad vilket slutade med att vi blev sjuka och fick tillbringa halva natten på vandrarhemmets toalett. På så vis var vi trimmade och klara till söndagens tävling då det regnade hela dagen… ”Ali Babas” pizzeria ligger precis till höger om Konsum och lite nedanför en stor park mitt i Hedemora centrum om det är någon som har vägarna förbi.

 

Som ni förstår så kunde vi inte låta bli att skicka in en anmälan även till årets tävling så om en dryg vecka bär det iväg! Hoppas ni också har några trevliga platser som ni traditionsenligt besöker årligen. Kanske en vecka i lillstugan hos svärmor, tältsemester på västkusten i ösregn och full algblomning eller varför inte en bilfärd i 30 graders värme med tre barn och hund då växellådan pajar i Haparanda.

 

Jag önskar er alla en riktigt trevlig semester!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards