Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Ulrika Pernler - 26 juli 2008 22:01

Hej! Jaha, då kom värmen och man ska inte klaga! Ni vet väl att man ska spara på vattnet på grund av lite grundvatten just nu. Det betyder att man med gott samvete kan låta gräsmattan vara gul och knastrig. Blommorna kan få vissna i sina krukor och barnen får vara skitiga hela sommarlovet. Härligt!

 

När det blir så här varmt så går allt mycket långsammare. Det är som att röra sig i tjock sirap. Bara att ta ett steg är arbetsamt och man blir toksvettig. När man känner av det här långsamma så långt norrut som i Sverige så förstår man bättre varför det i varmare länder finns något som heter siesta.

 

Idag var jag tvungen att ta siesta mitt på dagen. Det betydde att jag gjorde ett avbrott i altanbygget och klädde på mig ridbyxor och tröja och åkte till stallet i 33 graders värme. Det är väl det siesta betyder, avbrott... Jag svettades något kopiöst under mitt avbrott och det bara för att jag inte orkade kliva upp och rida vid sjutiden som vanligt. Nä, siesta är inget för mig så imorgon kliver jag upp som jag brukar.

 

På sommaren händer det annars att vi ridlärare kliver ur ridbyxorna och beter oss som vanliga människor. Jag har fått indikationer på att till och med vår ridskolechef beger sig ut på okänd mark under semestern. Är det möjligt? Jodå, och jag har beviset i form av bilder. Här nedan kan ni se allas vår Gabbi på ”Segwaytur” runt djurgården. Segway är en slags åkdon på två hjul vilken går snabbare om man lutar sig framåt och saktar in då man rätar upp sig.

 

Säkra källor har berättat att man kunde se Gabbi skenande runt Djurgården i starkt framåtlutad stil med segwayguiden i hasorna ropandes och viftandes för att få henne att sakta ner. Bara hon inte byter hästen mot en tvåhjuling…

 

För att hon inte ska bli allt för arg över att jag publicerar bilderna så sätter jag in en bild på mig själv i Berg och Dalbanan på Gröna Lund. Då är det jämnt!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards