Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Ulrika Pernler - 29 juli 2008 21:27

Hej! I morgon ska jag hälsa på en alldeles speciell häst, Picador. I sommar är det 22 år sedan jag såg honom för första gången. Den dagen var det också vackert väder precis som det är nu. Picador gick på sommarbete med sin kompis Pralin och livet hade precis börjat.


Jag gick ner i hagen och fångade honom i grimman. Så ledde jag honom till det gamla stenstallet. Därinne var det svalt och Picador tyckte det var skönt att komma undan flugorna en stund. Jag borstade honom noga och kratsade hovarna. Så mycket mer fanns det inte att göra med en så ung häst. När han var färdigborstad ledde jag honom tillbaka till hagen och på vägen hem förkunnade jag för min pappa att jag hade bestämt mig.


Picador anlände till sitt nya stall någon vecka senare och livet som ridhäst tog sin början. Några  av historierna har ni redan hört och flera kommer att komma för den som är intresserad att ta del.


För många år sedan nu var det Lenas tur att ta över som Picadors följeslagare och hos henne finns han fortfarande idag, 24 år gammal. Den här sommaren går han i sin gräshage precis som den där första sommaren jag såg honom.


I morgon ska jag göra visit i hans nuvarande hemoch kameran ska med. Så till eftermiddagen får ni förhoppningsvis se några bilder på en gammal man i sina bästa år som fortfarande lever livet varje dag!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards