Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Ulrika Pernler - 8 augusti 2008 13:25

Hej! I morse var det samling för våra 27 deltagare på träningsläger ett. Våra planer på tre fantastiska dagar i augustisol kullkastade direkt på morgonen. Regent öste ner. Det är en sån där dag som man ganska snart inser att det kommer att regna precis hela dagen. Just när man tänker att oj vad det öser, så börjar det ösa lite till. Jag klämmer in den där regnbilden en gång till eftersom den illustrerar vädret perfekt.

 

Tur att man har ridhus. Sara och jag fick packa in oss under tak och hålla de första fyra lektionerna. Alla var jätteduktiga och ambitiösa. Vi får väl se hur det utvecklar sig under de här tre dagarna då träningsvärk och alldeles för lite sömn börjar sätta sina spår… Fast att inte sova utan fnissa och prata hela nätterna nåt hör ju också till lägerkonceptet.

 

Träningsdeltagarna turas själva om att laga till måltiderna gruppvis. Det fnissades friskt när vi gick igenom matlagningsschemat. Ingen har väl glömt korvstroganoffen som började brinna förra året… Vi varnade med att det kommer att bli straffkommendering om några fler maträtter brinner upp!

 

Det där med kökstjänsten och matlagningen är nog det som elevernas föräldrar uppskattar mest med hela lägret. –Tänk inte visste jag att min lilla Ida kunde diska.

 

Det brukar gå åt ganska mycket mar under träningslägren. Med två rejäla ridpass, stall- och hästskötsel samt teoriundervisning så kurrar det i magen för jämnan. Som tur är så är ridlägerdeltagarna inte speciellt blygsamma. De går och tar om både två och tre gånger av maten. (Om den inte är bränd förstås!)

 

Jag antar att alla har varit med om att man ibland kan äta alldeles för mycket. Ja faktiskt mer än vad som borde vara möjligt. Det hände Björn igår. En stund efter att vi hade släckt ljuset för att sova så hörde jag en djup suck och sedan:

 

-Gode gud, bara jag inte dör just inatt. Det skulle vara så oerhört pinsamt att bli obducerad med allt det här i magen. Tänk dig obduktionsrapporten. ”I magsäcken återfanns två portioner kycklinggryta med ris, minst en halv formfranska med smör och ost, en hel 300-grams chokladkaka av smaken helnöt, en avsevärd mängd chips och minst en och en halv liter coca cola...”

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards