Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Ulrika Pernler - 11 augusti 2008 17:52

Ikväll läser jag i tidningen att Magnus Uggla har petar ut Christer Sjögren från Svensktoppen efter 18 veckor på listan. Därmed känner jag att en epok har gått i graven. Nu får ni en sista chans att lyssna på låten som skulle ha golvat hela Europa i Belgrad. Härmed slutar jag tjata om detta. Fast jag tänker nog fortsätta använda min T-shirt...

www.youtube.com/watch?v=tWuKdGaN5SE


Av Ulrika Pernler - 11 augusti 2008 16:01

Hej! Den sista dagen på träningslägret såg deltagarna aningen hålögda ut. Mest hålögd var nog ”Mamma Mia” som agerade sovande förälder båda nätterna. Fast så mycket ”sov” vart det visst inte. Den andra natten förstärktes föräldrapatrullen av ”Mamma Ann” så då kunde de åtminstone vara vakna tillsammans. Båda Ann och Mia önskar bli avlösta vad det gäller sovfrågan nästa sommar så alla föräldrar bör börja planera in det i sina kalendrar redan nu.

 

På förmiddagen red de 26 ekipagen varsin dressyruppvisning. Alla var jätteduktiga. För att försöka ta kål på de sista hjärncellerna så satt ”Mamma Mia” som skrivare hela klassen. Hon går nu mer under namnet ”Utbrända Mamma Mia”.

 

Själv brände jag också av en avsevärd mängd hjärnceller vilka jag borde vara rädd om eftersom jag har hört att det inte bildas några nya efter 25, och det var ju ett tag sen.


De 26 deltagarna red tre olika program, LC:1, LB:1 och LA:1. För att hinna med sina andra uppgifter såsom fodringar, in- och utsläpp samt den omtalade matlagningen så var de tvungna att rida i en ordning som gjorde att de tre olika programmen blandades i en salig röra.

 

Först kom det ett ekipage och red LA:1 och därefter en LC:1:a. Så var det dags för två LB:1 ekipage på rad vilka följdes av en LC:1 igen och så vidare 26 gånger. Gissa om det ställde krav på vakenheten. ”Mamma Mia” och ”Den Utdöende Hjärncellen Ulrika” bläddrade febrilt bland alla pappren. Mia räknade dessutom ner poängen medan jag skrev den sista kommentaren på varje protokoll. PUST! Jag måste ge oss båda beröm för att vi var så duktiga.

 

På eftermiddagen kunde alla deltagarna hoppa en bana ute på den stora hoppbanan eftersom det äntligen hade skinit upp! Det blev en bra avslutning på ett roligt läger.

 

Idag på morgonen fylldes stallet av deltagarna på träningsläger 2…

 

Under nyheter kan ni idag läsa fortsättningen på Johannas äventyr på OS i Hong Kong där hon befinner sig i egenskap av hästskötare åt den Danske OS-ryttaren Andreas Helgstrand och hans häst Don Shufro. Det verkar väldigt spännande. Förutom själva OS-jippot så provar Johanna hur mycket kinesisk sol man klarar utan solkräm.

 

Mailen som kommer från Johanna innehåller inte bokstäverna Å, Ä och Ö så det är ganska kul att läsa dom som dom är. Fast sen byter jag ut de flesta av de Å, Ä och Ö som fattas så alla ska förstå. Fast några glömmer jag förstås… Tack snälla Johanna för rapporterna!


Idag är det precis en vecka kvar tills den ordinarie lektionsverksamheten sätter igång. Så till alla mina "dressyrtanter" vill jag bara säga: BÖRJA STRETCHA NU!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards