Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Ulrika Pernler - 26 augusti 2008 15:11

Så här framåt eftermiddagen måste jag göra en rättelse på mitt tidigare inlägg idag. Det var nämligen så att telefonen ringde. Det var pappa.

-Du måste ändra i bloggen,  sa han, Alla vet väl att en John Deere är grön. Vår traktor är en Massey Ferguson.


Jag bad honom stava till Massey Ferguson tre gånger i rad medan jag skrev ner det på ett papper som jag hade vid telefonen. Så nu måste jag meddela alla som läste den tidigar bloggen läsa den igen och att byta ut alla John Deere i texten till Massey Ferguson när ni läser.


Bilderna här ovan talar sitt tydliga språk!


Jag kan också meddela att Gabbi fick hämta hem Winston från veterinärhögskolan idag. Han var överlycklig över att få komma hem. Ronaldhino blev också glad och gjorde som vanligt inga försök att dölja sina känslor. Winston som är van att äta dryga tjugo kilo hö om dagen ska nu få äta några ynka kilo. Vi måste ju kolla att det vi stoppar in kommer ut. En hård och hungrig vecka väntar!


Av Ulrika Pernler - 26 augusti 2008 10:42

Hej! Här kommer ett inlägg angående gårdagens blogg:

"Silverdalens Skumbanan" är det fullständiga och mycket vackra namnet på Annas hamster. Och det är inte bara en vanlig hamster, det är en Rysk vintervit dvärghamster! Systrarna heter Gräddkola, Geléhallon, Sockerbit och Punschpralin... :-)

av Skumbanans "mormor" den 25 augusti 2008 kl 15:57


Så vet vi det! Finns det fler smådjur med stamtavlor och vackra namn därute så får ni höra av er.

Idag kan jag stolt säga att nu finns det bildbevis från Gröna Lund där vi vann förstapris i chokladhjulet. Vilket i och för sig var meningen med hela resan. Att se arbetskamraterna må illa var förstås också kul… Bilderna ser du på www.upk.pixbox.se .

 

Gabbi och jag vann mjölkchoklad och Sara och Elvira vann kexchoklad. Jag vet inte vilken av vinsterna som är onyttigast men jag hoppas att det var min. Jag gömde som vanligt min ranson av kartongen i tvättstugan hemma för att få en chans att äta upp alltihop själv. Alla som har barn gömmer godis för att få ha det i fred. Häromdagen ringde det i min mobil när jag var på jobbet. Det var min äldsta som Max.

 

– Mamma, jag vet var du gömde din chokladkartong som du vann på Grönan… Ja, efter det var jag naturligtvis tvungen att dela med mig : ) Nu får jag leta upp ett annat bra godisgömmarställe som inte redan blivit upptäckt.

 

Klubbens ”nya” traktor har i veckan kört sina första 1200 mil och blev därför inkallad på service för att få oljan bytt och lite annat. Det blev pappa som fick köra in traktorn till servicen fast jag antar att Tony blev aningens avundsjuk.

 

Tony, du får hålla koll på milräknaren så du hinner först till nästa service…

 

Pappa skrev i ordning en liten lapp med alla uppgifter om traktorn som är av märket John Deere. Det är ingen skillnad på traktorer och bilar. Det är en hel massa siffror och beteckningar som anger sorten. Pappa stoppade lappen i fickan och åkte till servicestället för att boka tid. Jodå, det skulle gå bra, men vilken sort var traktorn.

 

Pappa stack handen i fickan för att hala upp lappen. Den var borta! Han kollade alla fickor utan resultat.

–        Det är en John Deere, sa pappa. Vilket är som att säga att det är en Volvo när man står i Volvos verkstad eller en Ford när man står i Fords verkstad.

–        Jaha, det var ju intressant, verkade verkstadskillen tänka.

Pappa kände igenom fickorna en gång till. Så lös han upp och sa:

-         Den är röd!

Så fick killarna på verkstaden något att prata om på lunchen…

 

Traktorns bakgrund hittades dock ganska enkelt genom att verkstadskillen hämtade en pärm från något bakre rum. Där fanns köpekvitton på traktorn och tänka sig alla uppgifter om den också.

 

Igår morse tuffade ekipaget in mot staden. Om någon såg en snygg röd traktor med en nyligen pensionerad projektledare från vägverket vid spakarna så var det min far. Traktorn kommer att få komma hem till UPK idag vid lunch. Jag hoppas att det bara är oljan som är bytt och inte färgen…

 

Angående helgens tävlingar så var det inte bara på UPK som våra hemmaekipage var duktiga har jag hört via ryktesvägen. I Bälinge snodde vi hem första till tredje pris i hoppning LB. Jag ska genast gå in på Bälinges hemsida och kolla resultaten!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards