Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Ulrika Pernler - 1 september 2008 10:24

Hej! Idag har vi arrangerat en lokal dressyrtävling för ponny i klasserna LB:0 och LB:1. Många hemmaekipage ställde förstås upp och representerade hemmaklubben. De fullständiga resultatlistorna ligger på klubbens hemsida www.uppsalaponnyklubb.se under rubriken tävling.

 

Jag tänkte att jag skulle dra hemmaryttarnas framgångar lite kort. I klass LB:0 kategori C så kom Matilda Modig på Whisper på en andraplats med 62,5 %. Vinnaren i klassen hade 62.8% så det skillde endast en poäng mellan ettan och tvåan. Whisper som tidigare varit renodlad hopphäst gör sig alltså bra även på dressyrbanorna. Jag antar att han har en del att vinna på sin oemotståndliga charm och så går han fint också! Under hösten kommer han vara med och försöka te en plats i klubbens division 2 lag.

 

I kategori D delade Saga Ström och Funny Face förstaplatsen på 67,8%. Sanna Kröhne och Sleo kom femma med 65,3% i bagaget.

 

I dagens andra klass LB:1 kategori C vann Matilda Modig på Tiffy med 60,69%. Detta kan ha varit tack vare att Tiffy rymde i stallet under natten före tävlingen. Hon roade sig med att äta havre ur alla krubbor samt gå runt och leta efter andra godsaker. När stallpersonalen kom på morgonen var hon så mätt och nöjd att hon knappt orkade resa sig. Tydligen en riktigt bra uppladdning inför tävling!

 

I kategori D var Sanna Kröhne och Sleo tillsammans med Linnea Widegren och Birk bästa UPK-ekipage. 66,55% och en fjärdeplats för dem båda. Tätt efter kom Saga Ström på Funny Face. Med sina 66,2% tog de sjätteplatsen.

Ni håller väl ögonen på poängställningen i championatet. Det är många duktiga kipage som är ute och tävlar för klubben.

 

Så en varning till alla mina arbetskamrater som också är mattar och hussar till bland annat Åke, Silverdalens Skumbanan, Dixies Urban och Dixies Sander med flera. Igår kväll såg jag på en gammal film som heter ”Farlig förbindelse”. Skådespelerskan Glenn Close spelar den skogstokiga tanten som jagar Micael Douglas överallt. Björn jobbade och båda barnen hade somnat. Så det var bara Stampe (kaninen) och jag som satt framför TV:n. Eller rättare sagt jag satt i soffan och Stampe låg på sin alldeles egna plats, utsträckt mitt i ryamattan.

 

Jag satt och läste en tidning när Stampe plötsligt flög upp och sprang in under soffan. Där satt han längst in i hörnet och stampade med den ena baktassen hårt i golvet. Stampe kan ju vara lite ”harig” även i vanliga fall. Men på kvällarna brukar han mest ligga fullständigt utsträckt på sidan i ryamattan och titta på TV med oss. Det händer förstås att han hoppar upp i soffan och sitter där i stället.

 

Så såg jag vad det var som skrämt honom. På filmen visades precis scenen när Glenn Close har tagit familjens lilla ulliga vita kanin och stoppat den i en gryta på spisen… Inget lämpligt att se ens för en kanin i sina bästa år. Jag bytte snabbt kanal till animalplanet där man visade ”hajmannen”. Ett betydligt lättsammare program om en man som simmar runt med vithajar och hoppas att inte bli uppäten.

 

Idag har Stampe suttit och tryckt en del i sin bur som för övrigt är stationerad i köket. Han har kastat långa misstänksamma blickar mot grytorna på spisen. Så till alla därute vill jag framföra en varning. Låt inte era husdjur se på TV ensamma. Det finns så mycket olämpligt på TV nu för tiden!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards