Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Hitta Nemo och Paris Hilton-shopping

Av Ulrika Pernler - 3 september 2008 16:14

 

Hej! I morse var Nemo den mest nöjda hästen i hela stallet. Han hade nämligen lyckats krypa ut ur sin grimma för att sedan leka dammsugare i hela stallgången. Inte ett enda höstrå fanns lämnat däremot fanns det gott om andra lämningar. Borstar, grimmor och annat låg huller om buller på marken. Längst upp där privathästarna bor hade han hittat en del morötter som visst smakat smaskens. Bara plastpåsen fanns kvar. Nemo själv tittade med oskyldig blick på personalen när de kom för att morgonfodra. Ibland är livet lite extra bra.

 

Idag var det en trevlig dag även på andra vis. Gabbi, jag och mamma var nämligen på stan och shoppade i bästa Paris Hiltonstil. Nu kanske ni undrar vad det är. Så exklusivt för idag är mina bästa shoppingtips som kommer här:

 
  • Det som kännetecknar en riktigt bra shopping är att man på slutet har så många kassar att de bildar en ”solfjäder”.  Det där hade inte min mamma förstått riktigt idag, så när jag stod i en affär och precis hade betalat sa hon att jag kunde stoppa ner den påsen jag just fått i en av de andra påsarna. – Nej du, sa jag, jag bär mina påsar en så man ser hur många de är, i bästa Paris Hilton stil! Expediten tittade upp och började skratta. Jag antar att han aldrig sett Paris shoppa.
  • Ett knep för att se rik ut är att starta shoppingrundan på någon märkes affär. Där letar man upp det allra bästa fyndet i någon av rea-lådorna typ halva priset på halva reapriset. Även om man bara behöver betala 25 kronor för fyndet så får man en fin påse med affärens logo på. Denna påse ser man till att ha ytterst på solfjädern hela tiden under shoppingrundan.
  • Se till att äta lunch i tid. En person med blodsockerfall går att hantera. Två kan bli lite knepigare. Tre personer med blodsockerfall samtidigt kan starta det tredje världskriget. Att äta i tid är bra för framtida relationer och ger dessutom vuxenpoäng.
  • Det finns tre säkra tecken på när shoppandet har börjat gå för långt. Det första är att man inte får på en enda kasse till på sin ”solfjäder”. Det andra är att det ekar när du tittar ner i plånboken och råkar säga något samtidigt. Det tredje och mest talande är din mamma som går snett bakom dig lite försiktigt påtalar att hon har fått något rysligt ont i fötterna.
 

Hoppas att ni kan ha nytta av dessa tips när shoppingandan faller på!

Som avslutning idag så vill jag bara tala om att ytterligare ett husdjur har dykt upp på listan över små djur med aningne konstiga namn.

Anna W har just nu en liten ullig gullig hamster som lystrar till namnet Carola! Huruvida hamstern har stamtavla eller inte har jag inte lyckats lista ut ännu.  Det ska tydligen vara en hamster i år...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards