Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 6 september 2008

Av Ulrika Pernler - 6 september 2008 18:35

Gokväll! Nu har jag fått en snabbrapport från deltagarna vid dagens division 3 dressyrtävling i Frösåker. Laget Vann! Det hjälpte tydligen att hålla tummarna. Jag har inga exakta siffror men vet att Emmy och Lucky Flower vann individuellt i LB:n . Sara och Goliath samt Emilie och Kalle delade på fjärdeplatsen. Med tre av fyra lagdeltagare på prispallen så kunde dom inget annat än vinna med laget (och den fjärde ryttaren red också jättefint det är jag säker på). Bra jobbat i regnet!


Imorgon återkommer jag med närmare rapport och förhoppningsvis någon bild.


Så fick jag ett mail från en av mina kusiner (jag har 19 stycken). Vi kan kalla henne kusin "H". Hon hade varit på diverse utflykter idag och nästan hamnat på öppet hus på Akademiska Sjukhuset. Ni har väl sett att det annonserats i dagarna tre med helsides annonser för att få folk att åka till sjukan bara ändå. Man behövde inte ens vara sjuk.


Jag har också sett annonserna men känt att det var något lurt med det hela. Nu har kusin "H" avslöjat sanningen. Läs har:


...Efter den utflykten diskuterade vi en tur till öppet hus på Akkis men jag lyckades avstyra det. Man vet ju aldrig hur sån´t kan gå - bäst att akta sig så de inte slänger sig över en för att få ngt bra klipp till sin TV-serie... För det är ju knappast för att vara snälla som de bjuder in till Öppet hus. (Patient-audition på hög nivå, skulle jag tro)...


Jojomen. Där har fok gått omkring hela dagen och så har läkarna och sjuksköterskorna i smyg tittat ut lämpliga offer till sin TV-serie.

- Den där ser blek ut, passar perfekt att ha i väntrummet på akuten, viskar nån.

- Undrar om inte den där skulle passa bra i gips? säger en annan.


Var ni där? ...

Av Ulrika Pernler - 6 september 2008 13:59

Hej! Idag rids den första omgången i division tre dressyr för hästar. UPK har ett vad jag tror starkt lag på plats. Men man vet ju aldrig vilka konkurrenter man kommer att möta eller i vilken dagsform ryttare och hästar befinner sig. Jag sitter ändå här hemma och håller tummarna för våra hästar och ryttare.

 

Från ridskolan så är Emilie Wass och Kalle E samt Sara Wångmar och Goliath med. Vi hade gärna skickat flera ekipage men tyvärr så planerades tävlingen in på en lördag. Det passar oss illa eftersom vi har omfattande lektionsverksamhet då.

 

Annars är Division tre på perfekt nivå för lektionsekipage, unghästar och orutinerade ekipage. Vi håller tummarna för att man planerar in tävlingarna på söndagar så långt det går nästa säsong.

 

De fyra lagplatserna tar i dag: Emmy Örn och Lucky Flower, Louise Dratos och Marjas Matjo, Emilie Wass och Kalle E samt Sara Wångmar och Goliath.

 

Jag har skickat ett SMS till Emilie för att snoka lite i hur det går. När jag sist hörde av henne så var LC:n klar och alla ryttarna hade presterat bra. Emmy och Lucky hade fått ihop 58%, Louise och Matjo 59%. Sara och Goliath hade fått 64% och en fjärdeplacering. Emilie och Kalle hade vunnit klassen på 68%. 

 

Nu håller vi tummarna för lagklassen så återkommer jag lite senare ikväll med resultatet i lagklassen. Där kan det ändras lite eftersom vissa klubbar kommer med ekipage bara till lagklassen. Vi hörs snart!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards