Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 18 september 2008

Av Ulrika Pernler - 18 september 2008 15:22

Hej! I morse red vi som vanligt för Uffe. ”Ingen torsdag utan Uffe och hans invecklade övningar”. Fast att kalla övningarna för invecklade är inte riktigt rätt. Snarare skulle man vilja säga utvecklade.

 

Det som händer i Uffes hjärna måste gå att likna med det som Staffan Westerberg såg framför när han skrev vilse i pannkakan (halvt snott citat). Det som händer i min hjärna när jag ska fundera ut vad jag egentligen skulle göra men uppenbarligen inte gör kan man likna vid suset som blir i öronen efter en riktigt hög knall.

 

Ronaldhino var på det där humöret där han helst visar upp oändligt mycket mer än han behöver så jag tappade stigbygeln två gånger under passet och satt så gott som på halsen ett par gånger.

 

Efter ett mycket snyggt utbrott kunde jag nästan svära på att jag hörde applåder från läktaren. Jag tittade ditåt och såg Uffe som såg helt oberörd ut. Bredvid honom satt Gabbi med ett brett leende på läpparna (måste ha varit för att hon var glad att det var jag som satt på hästen och inte hon). Men ingen av dem såg ut att ha applåderat helt nyligen. Vissa ser inte skillnad på helt vanlig ridning och ridning i den högsta klassen.

 

Oj vad skoj det var att rida! Det bästa av allt var att batteriet i klockan som satt på väggen i ridhuset hade tagit slut. Så hur vi än red så gick det inte en enda minut. Annars brukar man alltid säga att tiden går så fort när man har kul.

 

Efter en timme var Ronaldhino piggare än nånsin och då var det dags att sluta.

 

När jag kom hem så laddade jag ner dagens mailskörd. Trots filter, brandväggar och annat så ramlade det in en hel massa skräp som jag genast slängde bort. Tre mail återstod. Ett kom från Johanna (ni vet hon från OS). Hon hade skickat några bilder på en häst som heter Blue Horse Rush Hour. Den hästen blev för något år sedan vald till Danmarks vackraste häst.

 

Tre bilder låg med mailet och jag skyndade mig att öppna dem. Rush Hour tittade på mig med sina svarta ögon från kortet och han var verkligen vacker. ”Han är nästan vackrare i verkligheten” skrev Johanna. Och ni måste hålla med om att en del hästar bara är så vackra att de nästan ser retuscherade ut i levande livet.

 

Fast jag antar att även Rush Hour kan se alldagligare ut efter en heldag i en lerig hage? Eller hur är det Johanna?

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards