Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Ulrika Pernler - 28 januari 2009 16:15

Hej! 28 januari och den första träningen för Uffe är gjord. Vi kämpade, pressade oss och svettades. Efter lektionen, när vi skött om våra hästar och var på väg för att äta lunch så sa den ena efter den andra; - Jag känner redan träningsvärken komma smygande. Den tredje gången som jag hörde exakt samma kommentar var det nära att jag skrek BINGO! Men jag höll mig eftersom även jag kunde känna träningsvärken smyga sig på.

 

Träningsvärk är egentligen det enda onda som man längtar efter. Det kan till och med göra ohyggligt ont och ändå är man tvungen att då och då ta fingrarna och trycka lite på den ömmaste punkten. Då ilar det i hela muskeln och ögonen tåras samtidigt som man känner en inre känsla av stolthet för vad man har åstadkommit.

 

Träningsvärk hos ryttare är relativt enkel att känna igen. Efter ett riktigt bra pass sätter den sig helst kring musklerna i mage och rygg. Man får en lätt framåtlutad, lite bredbent stil när man går. Man behöver aldrig mer fundera över varför Zeb Macahan gick som han gjorde efter en dag på hästryggen.

 

Av egen erfarenhet vet jag att vi i morgon kommer att tävla inbördes i personalgruppen om vem som har ondast i kroppen. Vi kommer att skratta rått åt varandra. Det ser jag fram emot!

 

Så till något helt annat. Jag skulle vilja göra alla våra medlemmar uppmärksamma på att de alltid har tio procents rabatt hos Uppsala Trailercenters ridsportbutik. Det dyker också upp något som heter ”månadens erbjudande” varje månad (förstås…).

 

Vill ni ha månadens erbjudande hemskickat till er via E-mail så kan ni bara skicka ett mail till Johan på ridsport@trailercenter.se . Om ni går till startsidan på UPK:s hemsida www.uppsalaponnyklubb.se så kan ni klicka er direkt in på Trailercenters hemsida och titta i katalogerna över deras sortiment.

 

Jag undrar om inte  hästarna i stallet står och skrattar bakom ryggen på alla oss som har träningsvärk… eller…

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards