Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Ulrika Pernler - 13 februari 2009 11:57

Hej! Ni kanske har sett att det börjar se annorlunda ut inne i ridhuset? Vi ska få NYA speglar!!! Hela kortsidan mot cafeterian ska kläs in till en spegelvägg. Det är Ungdomssektionen och Stora Styrelsen som hjälps åt att finansiera projektet som gör att ni elever kommer att kunna spegla er i er egen glans hela lektionen lång.

 

Vi ridlärare blir väl överflödiga…

-Sträck på dig nu Gudrun!

-Det gör jag redan!

- Det gör du inte!

-Jo då, jag såg i spegeln och det såg helt perfekt ut!

 

I torsdags började spegelfirman att sätta upp speglarna. Det var bara en liten detalj… Det såg ut som om man kommit till lustiga huset på Gröna Lund…

 

Det är svårt att göra stora speglar som inte buktar sig. Det är ett välkänt problem vilket man känner till när man åkt runt och ridit i ett antal olika ridhus. Ibland tittar man i spegeln och ser en häst med gigantisk mage. Då tänker man, Oj då, jag får nog ge Brunte lite mindre att äta! Så byter man varv och plötsligt ser Brunte ut att inte ha fått mat på hela vintern. Hjälp, jag får nog analysera höet när jag kommer hem!

 

Bra speglar i ridhus är sällsynta!

 

Men nu är det så att vi ska sätta upp en alldeles ny spegelvägg och då vill vi att den ska säga sanningen om var och en som rider förbi!

 

Det gör den inte idag men vi får en rolig helg utan att ens behöva ha Gröna Lunds åkband på armen! Passa på att spegla er i de roliga speglarna innan de tas ner igen för att göras om. Det kan bli en väldigt skojig upplevelse. Stor, liten, lång, kort, bred, smal och så vidare.

 

Bäst att roa sig när man har chansen!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards