Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Ulrika Pernler - 19 februari 2009 15:36

Hej! Stampe har blivit ödmjuk inför livet efter att han varit och sniffat på gräset på andra sidan. Han följer efter mig vart jag går i huset. Vart man än vänder sig så sitter han på golvet och plirar med sina små svarta ögon.

 

Han har också utvidgat sitt revir och går numer även in i tvättstugan. När man har skådat ljuset så blir man än mer tacksam inför livet.

 

Inatt gjorde Stampe ett ”utbrott” (motsats till inbrott) från buren. Det händer ibland men för det mesta så sker inte utbrotten ljudlöst. Sedan trippade han mycket tyst in i mitt sovrum. Klorna var nyklippta och inte ett ljud hördes från hans små pälsbeklädda tassar.

 

Jag hade somnat för länge sedan och hade dessutom gjort den stora missen att ha fötterna utanför täcket, vilket är oförlåtligt. Fötter utanför täcket betyder att man är helt utlämnad till spökena under sängen eller i garderoben.

 

Rätt vad det var så landade något hårigt med en duns rakt på mina fötter. Jag tror hjärtat stannade och sedan flög jag upp med ett ryck och ställde mig i värsta karatepositionen. Efter 40 års väntan så var spöket här!

 

Det var bara Stampe… Han skuttade och klättrade sig framåt genom havet av täcken. Han skulle bara veta vilken tur han hade. Jag har annars en väldigt bra reaktionsförmåga i mina ben. Till exempel har jag sparkat en sköterska i magen så hon flög genom hela rummet efter att hon satt en gammaglobulin spruta i baken på mig. Stampe kunde ha fått sig en rejäl flygtur om det velat sig illa.

 

Vidare hade Gabbi och jag ett spännande samtal i morse. Vi hade båda för en tid sedan sett ett avsnitt av Oprah Winfreys show. Hon hade bjudit in en man som bland annat skulle försöka förklara hur ett E-mail kan åka över halva jordklotet på bara två sekunder.

 

Sånt där känns stort!

 

Man kan bli helt snurrig av att tänka på allt som åker runt i luften. E-mail, telfonsamtal, TV-program och så alla flugor som faktiskt bor där.

 

Efter att mannen förklarat hur det gick till så kände jag mig inte ett dugg klokare men var däremot tvungen att gå ut i köket och dricka ett glas vatten.

 

Jag tycker de där frågorna är lika obegripliga som att tänka på var rymden tar slut. Det kan göra en knäpp.

 

-Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att tänka på vad man ska ha till middag, sa Gabbi.

Jag nickade instämmande och så var diskussionen över.

 

Till kvällsmat åt jag spagetti och köttfärssås.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards