Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Ulrika Pernler - 23 februari 2009 11:38

Hej! I min undersökning om vilket väder som är det bästa vädret för hästtävlingar så vann alternativet "Gassande Ökensol" stort på över 45 % av rösterna.

Nu kanske ni tycker att alternativet "Lagomväder" saknades. Men sanningen är den att det inte finns något "lagomväder" när det är tävlingsdags.

De fem alternativ som jag presenterat är också de enda vädertillstånd jag har upplevt när jag varit på tävling.


Frågan var således: Vilket väder föredrar du då du ska ut på hästtävling?

Så här föll sig röstfördelningen:


Snöstorm    5.5 %Himlen har öppnat sig regn    18.2 %Gassande ökensol    45.5 %0 grader och regnar småspik    9.1 %Stå med svansen mot blåsten storm    21.8 %

Nu ska jag försöka meka ihop en ny undersökning och jag förväntar mig att ni röstar med handen på hjärtat!


I helgen har det varit TV-sändningar från Hästtävlingarna på Scandinavium i Göteborg. Jag trillade näst intill av stolen när jag såg att TV skulle visa sammandrag från hästtävlingarna flera dagar i rad och dessutom med start klockan 22 på kvällen både fredag och lördag. Före midnatt till och med! Det är man ju inte van vid. TACK!!! till TV som äntligen förstår att även hästfolk blir trötta efter midnatt.


Söndagens världscupomgång visades klockan halv tre på eftermiddagen men den missade jag tyvärr eftersom jag var tvungen att sitta inlindad bland sladdar, kontakter och programvara i sonens rum. Han skulle ha diverse program inlagda på sin dator, helst redan igår... och naturligtvis så strulade det sådär lite lagom.


Efter ett besök av datakunnige brorsonen och ett annat besök på en av  stadens databutiker så löste det sig dock.


I vilket fall så blev det trots mina dataproblem Svensk seger i Scandinavium. Svante Johansson vann! Vilket var väldigt roligt eftersom han hållit på länge och alltid varit duktig men "fallit på målsnöret" på grund av olika omständigheter.


Ett av nöjena med TV:s hästsportsändningar är att lyssna på kommentatorerna. Jan Svanlund pratar på som en kvarn och Lotta Björe gör sitt bästa för att städa upp efter alla hans felsägningar. De matchar verkligen varandra. Tänk om Lotta fick sitta själv i rutan och bara säga rätt, då skulle det bli rätt så trist...


Till sist: Helgens melodifestivalomgång! Jag antar att jag var den enda som tittade eftersom det som vanligt "inte var någon som såg på programmet" när man frågar.


Till alla er som inte tittade; Ni missade verkligen något! En kollega till mig var med i tävlingen. Jag visste inte ens att vi var kollegor förrän jag såg honom i ridkläder.


Jag menar förstås Alexander Bard! Ingen rymddräkt denna gång, inte klädd i cellofan eller frigolit. Inga plymer, inga raketer utan bara ridstövlar och ridhjälm?...


Jag undrar bara varför?

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards