Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Ulrika Pernler - 25 mars 2009 14:09

Hej! Igår var vi iväg på personalkonferens. Vi valde ett billigt men mycket trevligt alternativ genom att åka fram och tillbaka till Åland. Inte bara en, utan två gånger. Så det blev fyra båtresor tur och retur. Vi såg inte så mycket av havet då vi satt i ett konferensrum med små hyttfönster. Däremot kände vi havet ganska tydligt när vi var mitt ute på det då det blåste friska vindar.

 

Tack och lov så hade de som var i behov av det tuggat i sig diverse sjösjukepiller så det blev inga obehagliga överraskningar för oss andra.

 

Vi har aldrig åkt iväg för att ha konferens förut utan hållit oss i teorisalen eller något liknande. Men det var verkligen jättekul att komma bort och vi fick massor gjort!

 

Det blir en hel del nyheter för er elever att hålla utkik efter under våren!

 

Den fjärde turen vilken gick från Åland mot Fastlandet så avslutade vi mötet och fick någon timmes ”fritid”. Mamma hade beställt något svart Åländskt bröd från båtens butik som vi gick för att köpa. Lite godis till barnen (både de stora och de små) blev det också förstås.

 

Med tjugo minuter till landstigning så bestämde vi oss för att satsa våra parkeringspengar i de enarmade banditerna. Alla skramlade ihop sina småpengar och stoppade dem i varsin maskin.

Vi stod på en rad och plötsligt hörde jag Gabbi säga:

-Nu vann jag!

En minut gick och sedan hörde jag Gabbi igen:

-Nu vann jag!

Jag svor tyst för mig själv…

-Nu vann jag! Gabbi igen.

-Kan du inte åtminstone vinna tyst, sa jag och blängde på henne.

 

Sedan vann jag!!!

 

Och så vann jag igen!!!

 

Och så vann Erica…

 

Och sen vann Kenneth…

 

Jag tror Ålandsbåten närapå gick i bankrutt igår kväll! Erica och Kenneth vann en hundring var, Gabbi vann 180 kronor och jag vann 350 kronor, på endast några kronor i parkeringspengar! Snacka om bra avslutning på en konferens. På så vis blev godiset närapå gratis!

 

Klockan åtta steg vi iland och satte oss på bussen mot Uppsala. Då var man rätt så trött måste jag säga! I morse kunde de flesta av oss erkänna att vi sovit mycket gott under natten. Man blir trött av att vara på sjön!

 

Jag trodde nog att jag var utvilad inför dagens Uffe-träning. Men att jag fortfarande var lite seg efter den långa dagen igår insåg jag när jag plötsligt hörde Uffes ljuva stämma:

 

”- Ni kan ju inte sitta och fisrida som om ni körde omkring med ett gäng kundvagnar!”

 

Han vet verkligen hur man uttrycker sig klart och tydligt!

 

Dagens barnprogram och också det sista i serien är ”Lattjobolaget Pling och Plong med Robert Broberg som robot! Jag kan fortfarande varje ord i introlåten! Kan ni?

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards