Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Boaormar, basket och en liten tur på månen kanske?

Av Ulrika Pernler - 31 mars 2009 20:25

Hej! Häromdagen var det "någon" som var väldigt ivrig att få veta svaret på den pågående omröstningen till höger. Snäll som jag är ska jag avslöja sanningen idag.


Så här fördelade sig rösterna idag den 31 mars. Jag måste säga att jag är förvånad att ni inte vet mer om oss ridinstruktörer...


Vad vet du om oss Instruktörer egentligen? Ett av nedanstående påståenden är falskt, vilket?

Ulrika har alla Björn Skiffs LP-skivor    21.4 %

Hamstern Carola bor nu hemma hos Karoline    10 %

Gabbi har förlorat en basketmatch med 6-66 p    10 %

Elin samlar på Shettlandsponnyer    18.6 %

Therese högsta dröm är att åka till månen    20 %

Sara H har haft boaormsuppfödning hemma   20%

Jag antar att ni har röstat solidariskt med er instruktör för att ingen skulle behöva bli utan röster. Här kommer sanningen:


Ja! Ulrika var nog Björn Skiffs allra största fan med en gigantisk samling LP-skivor hemma i rummet. Fortfarande kan hon (jag) tralla till de flesta av hans låtar utantill.


Ja! Karoline har varit så snäll och adopterat den hemlösa hamstern Carola vilken nu springer lycklig i sitt hamsterhjul i alla sina (återstående) dagar.


Ja! Gabbi har förlorat en basketmatch med 6-66 i poäng. Det bästa var att hennes lag satte de sex poängen precis i början av matchen men sen blev det inga fler... Det blev heller inga fler basketmatcher för Gabbi, som ju hatar att förlora. hon slutade helt enkelt med basketen.


Ja! Jag anser nog att Elin är en Shetlandsponnysamlare. Hon har ett okänt antal små håriga ponnyer gående på gården hemma. Eftersom Shetlandsponnyer i de flesta fall är för små att rida på så anser jag att man får ha dem som samlarobjekt istället.


Ja! Sara har haft boaormsuppfödning hemma. Fast det var inte meningen då hon trodde att hon hade två boaormar av samma sort. Men tji fick hon när ett helt ormbo låg och krälade i terrariet en morgon...


NEJ! Therese har igen önskan att åka till månen. I vilket fall inte just nu. Säkert önskar hon precis som oss andra att få åka iväg ibland. Men att åka ut i rymden är nog att gå för långt. Jag menar finns det ens hästar där?


En liten film om, hur man förverkligar sina måndrömmar här på jorden hittade jag i alla fall:

 
 
Ingen bild

Sara H

31 mars 2009 22:31

Vill bara tillägga att jag HOPPADES på att det var två boaormar av samma kön medan Manne HOPPADES på två av olika kön som kunde para sig och han kunde ha ormuppfödning... fast när jag fick höra summan vi tjänade på ormarna så började jag också hoppas på att de skulle para sig igen :)

när kommer nästa omröstning, det är skitkul :)

ses imorn kl 13.30 13.30 13.30 ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards