Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Ulrika Pernler - 3 april 2009 15:16

Hej! Efter dagens ridtur, den sista innan morgondagens stundande tävling är jag rädd för att vi kommer att stå för nytt tidsrekord i klassen.

Ronaldhino har smygätit havre, blivit dopad med nitroglycerin eller bara blivit spritt språngande galen.


När han blir riktigt pigg så får han en något speciell benföring vilken gör att hovarna blir som skopor. Med en skopa på varje ben så gräver han upp en del underlag vilket han sedan skickar iväg mot ridhusväggen. "Plaffs" låter det.


"Plaffs" är inte riktigt något ljud som Ronald uppskattar. För varje "Plaffs" så trycker han in svansen mellan bakbenen och tar ett skutt framåt.


Varje skutt orsakar ett nytt "plaffs"


Det blir skutt, plaffs, skutt , plafffs, skutt plaffs... Om ni förstår.


Man skulle kanske kunna starta i kaninhoppning...


Nu står hoppet till att Jällas ridhusväggar inte låter "plaffs" när de träffas av en skopa grus. Jag menar ett "razzel" kanske funkar bättre. Vem vet?


Hade det varit en medelsvår klass jag skulle rida så hade jag väl sagt :"Håll i hatten". Men nu när det är en LB så får jag helt enkelt säga "Håll ier!"


Kom gärna och heja på oss UPK:are i helgen. Division II dressyr på Jälla under lördagen och Div III hoppning på Lurbo under söndagen.

Av Ulrika Pernler - 3 april 2009 10:29

Hej! Vilket väder! Hoppas det håller i sig till helgen då vi ska iväg på lagtävlingar både lördag och söndag. Hästarna startar upp sin division II serie i dressyr på lördagen på Jällaskolan med Storvreta RK som arrangör. Lagklassen går i Regional LA:4 och vi har fyra tuffa ston i laget!


Under söndagen åker ponnyerna till Lurbo Ridklubb för att tävla första omgången i division III hoppning. Lagomgången går i LC och det är 10 tävlande lag anmälda.

 

Igår visade termometern på 16 grader mitt på dagen. Hur härligt som helst. Ridskolehästarna som nu slipper täcken vältrade sig nöjt i leran för att skrubba bort de sista resterna av vinterpälsen. Det är de väl värda efter en lång vinter!

 

Trots att snön fortfarande ligger tjock i skogskanterna så har det torkat upp jättebra på utebanorna och Therese höll sina lektioner ute under kvällen. Hästarna skötte sig jättefint.

 

Hemma på kökets fönsterbleck som ligger i solen visar nu termometern på 30 grader och jag funderar starkt på om jag kan krypa upp på blecket och låtsas att det är sommar…

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards