Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Ulrika Pernler - 8 april 2009 13:32

Hej! Min härliga förkylning har nu nått "huvudet-fullproppat-med-bomull-stadiet". Det vill säga att jag hör mig själv prata som om jag hade huvudet instoppat i en tom konservburk.


Då vissa bokstäver är svåra att uttala med igentäppt näsa så får också mina elever för tillfället finna sig i att deras namn blir något annorlunda uttalade.


Instruktionerna som jag skickar ut i ridhuset blir också i vissa fall svårtydda.

Ta bara- Frabbåt Barsch!


Men eleverna är sååå förstående. Det är bara de tre "fjortisarna" som går dressyrkurs som får en del skrattanfall. Fast det brukar dom kunna få i vilket fall!


Nåja! Jag håller envist fast vid att det bara är en förkylning. Fast mamma tror att det är allergi mot pollen. Inte då, säger jag, för jag är inte allergisk. Har aldrig varit och vägrar att bli.


På söndag ska förkylningen ha stuckit alla världens väg för då är det Distriktsmästerskap i dressyr i bälinge och vi ska skicka hela tjugo ponnyer och hästar från ridskolan på tävling!


Det är nytt rekord (förmodligen världsrekord för hur många hästar på en ridskola som kan åka samtidigt på tävling) och det krävs minutiös planering när det blir dags att lasta på söndagmorgon.


Igår var det lastkurs för de som ska tävla med föräldrar och ännu ett tillfälle kommer att hållas. Just vid lastning, lossning och körning är det väldigt viktigt att man gör precis rätt. Så alla nya transportörer lyssnade väldigt noga.


Bra är att det är en hel del gamla "last-rävar" på plats. Med och utan röda västar. Så alla som känner sig det minsta oroliga över förfarandet ska passa på att fråga de som varit med förr. Det är det allra bästa sättet att lära sig.l


Jag dömer framridningklassen som är en LC:1 med 40 starter. Det är en stor klass och av gammal rutin så vet jag att man bäst överlever en så stor klass med en riktigt stor påse godis.


Atjoo!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards