Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Ulrika Pernler - 9 april 2009 19:00

KONTAKTANNONS

Sökes: Någon själ som förstår sig på Idrottsförbundets nya program Idrott Online…

Finnes: Utbränd ridskolefröken med massdöd av hjärnceller som behöver åka till Tjotaheiti och där får det absolut inte finns en enda dator!

EXEL göre sig icke besvär!



Hej! Idag har jag suttit och jobbat med medlemsregistret i det nya systemet i Idrott Online. Puh! Jag har varit tvungen att gå igenom hela medlemsregistret för att radera bort de medlemmar som inte är aktuella längre.


Efter att ha klurat och letat i över en timme på webben efter de olika funktioner jag behövde men inte kunde hitta så hittade jag en liten rad om hur man raderar gamla medlemmar.


Gå in i verktygslådan, öppna "KO" osv...


Sedan raderade jag en massa namn och kände mig nöjd över att ha lyckats så långt. Jag sparade och gick in i registret igen.


Se där! Alla namnen låg fortfarande kvar!


Jag gick tillbaka till verktygslådan. Där var namnen borttagna. Så jag gick till medlemsregistret på Idrott online. Jaha, ja Där låg alla namnen kvar...


Jag behövde inte ens slita mitt hår. Det föll av utav sig självt!


Det här med medlemsregistreringen är ett väldigt trist jobb om jag får säga det själv. Speciellt eftersom programmet är "NÅGOT" klurigt. Men det är väl viktigt att det blir rätt. Bland annat för att ni medlemmar ska kunna få hem Ridsportförbundets medlemstidning "Häst och Ryttare".


Så med all rätt är jag snurrig i hjärnan ikväll och dessutom tunnhårig och förmodligen också gråhårig när jag vaknar imorgon.


En liten påminnelse bara till er som ska åka på tävling i Bälinge i helgen: Läs igenom infon som ligger på hemsidan noga! Lycka till i helgen!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards