Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Ulrika Pernler - 19 maj 2009 14:08

Hej! Jag är förmodligen rätt så ensam om att ha drivit ridskola redan som tolvåring. visserligen i liten skala med endast tre hästar i stallet och grannarnas barn som elever. Men ändå!


Min ridskola hade både rid- och teorilektioner, tävlingar och en egen klubbtidning.


Det var en ridskola av en ovanlig sort eftersom det inte kostade något att rida där. Man behövde bara hjälpa till att forsla hästarna från stallet till gräsmattan under äppelträden när det var dags för lektion.


Underhållet av ridskolan och hästarna skötte jag själv med god hjälp av mina elever. Behövdes det lite mer man eller svans på någon av hästarna så gick vi bara in och rotade runt lite i mammas garnkorg.


Pappas brädhög på baksidan av garaget krympte snabbt i takt med att verksamheten expanderade. Men både mamma och pappa höll god min inför materialsvinnet i deras hem.


Vi var ju utomhus och roade oss!


Jag måste medge att det var ett relativt bekymmerslöst sätt att driva företag på.  Hästarna var heller inte speciellt jobbiga att sköta om eftersom det inte blev så mycket lämningar efter dem förutom några avsågade träbitar efter att vi gjort en förstärkning i konstruktionen.


Någon kanske tyckte att ridskolans hästar var aningens träiga att rida på, men jag tyckte de var helt perfekta!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards