Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Ulrika Pernler - 21 maj 2009 19:02

Hej! Jag håller ju fortfarande på och sätter ihop en "pysselpärm" inför sommarens ridläger. Man vet ju aldrig om det blir vackert väder eller bara "svensk sommar".


I händelse av "svensk sommar" så behövs lite inomhusförströelse. därför efterlyser jag pysseltips med hästanknytning.


Du kanske sitter på pysslet;

* Knyppla ditt eget hästpannband"

* "Limma ihop en shetlandsponny av bulgur"

* "Tändsticksstallet"

* "Gör ett hästtäcke av korsstygn på jute"

* "Sy ridbyxor av dina gamla avlagda strumpor"

* Baka Havrefras, nökaka och Spånhjärtan.

* "Pimpa stallgången ā la 70-tal"

* "Klä din trailer i eklöv och tapetklister"


Jag har förresten varit runt i olika leksaksaffärer för att köpa gipspulver och hästformar. Men det verkar vara helt ute. Gips som är så kul! Nu är det cernitlera och månsand som regerar.


Tänkte ta en tur till färghandeln och se efter om det finns gips där. Är det möjligtvis någon som har ett par schyssta "hästformar" som vi kan gjuta i? Sådana där röda i gummi.


Övrigt pyssel mottages tacksamt på min mail 018500749@telia.com


Bengt! Jag har sparat ditt förslag om dinosaurier av piprensare!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards