Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Ulrika Pernler - 16 juli 2009 11:20

Klockan 22.30 igår kväll steg Zohar lugnt av transporten. Lite varm och svettig men pigg och nöjd. Han följde med mig  in i stallet och in i sin nya box. Efter att ha kissat länge i halmen så satte han ner huvudet och började äta av höet som jag hade lagt in.


Hemma!


Svårare än så är det ofta inte när man är häst.


Idag på morgonen följdes han och Tornado åt till hagen som ligger nere vid vägbommen. Han steg ut en bit i hagen och satte ner huvudet och började äta.


Han verkar förtjust i mat, den där Zohar!


När jag kom tillbaka berättade en av uppstallarna glatt att hon sett Winston galoppera en hel långsida i sin hage. Sånt ser man inte ofta. Han brukar för det mesta gå och gräva efter goda rötter eller så står han i det bortre hörnet och spanar ut över vidderna. Jag blev imponerad! Men förmodligen blev han jagad av en geting.


I hagen mittemot står en grå häst som är precis tvärtom. Han galopperar för jämnan och där skulle man väl bli lika förvånad om någon kom in och sa att

han stod still.


Jaja, alla är sin egen sort!

Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards