Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Ulrika Pernler - 30 juli 2009 15:43

Hej! Två veckor och tre dagar kvar på sommarlovet. Jag har redan börjat fundera så smått på olika övningar jag ska kunna ”plåga” er elever med när terminen börjar!

 

Nästa vecka har vi dagridläger för barn måndag till torsdag. Där finns det platser kvar för den som känner att den inte kan vänta till terminsstarten. Även ryttare som inte rider hos oss i vanliga fall är välkomna att delta!

 

Mer info om detta finner ni på http://www.uppsalaponnyklubb.se/ridlv32.pdf

 

Även på igångsättningskursen vecka 33 finns ett fåtal platser lediga. Denna kurs är kvällstid måndag till fredag och öppen för både juniorer och seniorer.

 

Mer info om den kursen hittar ni också på http://www.uppsalaponnyklubb.se/ridlv32.pdf

 

Själv var jag svindlande nära att hoppa över ett hinder imorse. Jag misstänker att Rolle fick en geting eller broms i baken för rätt vad det var for han iväg som en pil över hoppbanan. Sekunden innan hade vi kryssat fram mellan hindren i ljuva dressyrövningar.

 

Som tur var missade vi hindret med en hårsmån, for vidare över två block och en bom som låg i en hög på marken och stannade till sist ute i gräsmattan.

 

Så kan det gå!

 

Tack vare det gynnsamma vädret den här sommaren så har våra hästar fortfarande bete så det räcker och blir över. De är så runda och fina om magen. Som jag sagt tidigare, den ultimata sommarfiguren för en häst och en människa stämmer inte så väl överens.

 

Önskar man var en häst…

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards