Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Ulrika Pernler - 26 augusti 2009 15:37

Hej! Först har jag en glad nyhet att berätta! Elins bebis har äntligen behagat flytta ut i stora världen och verkas trivas bra även utan för mammas mage. En rejäl pojke blev det!

 

Så något annat som även berör Elin… Överskriften på detta inlägg är inget skämt! Av de barn som våra anställda och före detta anställda fött fram de senaste åren så har merparten döpts efter hästar som funnits och finns på ridskolan.

 

Det värsta är att det nog var jag som startade trenden…

 

Vid tiden för min första sons födelse fanns en ponny på ridskolan vid namn Max. Att jag sedan döpte min son till just Max såg jag mest som ett sammanträffande.

 

Några år senare fick Erica sin son Jesper. Kanske borde man haja till nu då vi i stallet hade en B-ponny vid namn Jesper… Men vid den här tiden lade vi inte direkt märke till detta.

 

Anna S och Therese fick barn ganska tätt inpå varandra. Två flickor. När de tillkännagav vilka namn de funderat ut till de små reagerade vi faktiskt. Nu började vi kunna se ett samband…

 

Annas dotter fick namnet Felicia. Var det efter Therese:s häst Felize månne? Therese:s dotter fick heta Zelda, namnet betyder prinsessa. I stallet stod vid den tiden ett halvblodssto vid namn Zelda…

 

Det hela började bli rätt så läskigt.

 

För en tid sedan fick Sara G sitt första barn, en flicka. Hon ska heta Tindra, sa Sara. Att ridskolan haft en ponny med samma namn förvånade oss vid det här laget inte.

 

Sist i raden av ”stallbarn” är Elins lilla Waldemar. Vid köksbordet i morse nickade vi i samförstånd mot varandra. Elin är tydligen också smittad av hästnamnssjukan!

 

Jag hoppas ju för guds skull att människor som jobbar på en Kennel inte gör likadant. Karo, Fido och Båtsman är inte speciellt skojiga namn för små barn.

 

Eller marsvinsuppfödare… Månskärans lilla solstråle, Tallstubbens trollgubbe… Hu!

 

Nåja, nästa gång någon av de som jobbar hos oss kommer och talar om att hon ska ha barn ska jag nog sätta en slant på oddset. Jag har en chans på fyrtio att gissa rätt.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards