Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Ulrika Pernler - 10 september 2009 16:06

Hej! Det är riktigt kattröj hemma hos mig för tillfället. Jag har upptäckt att plyschbyxor inte är så funktionella även om de är sköna att ha på sig när man är hemma. Med plyschbyxor har man nämligen fyra kattungar hängande på benen vart man går. Jag ska gå och handla något blankt, gärna i guld så man blir både blank och snygg!


Fyra kattungar betyder kattungar överallt. Det har jag förstått nu. De tycker att de kan vara överallt. I garderoben bakom en hög med lakan, i en kartong, i Max gympaskor, sitta och titta på TV i vardagsrummet och framförallt hängande i byxbenen.


Men när en klättrade in under skohyllan bakom foppatofflorna där kaninen Stampe regerar fick det vara nog! Stampe sa ifrån ordentligt och kattungen satte svansen mellan benen men verkade ha lärt sig läxan.


Min pappa berättade för Max om den gången hans lillebrors tama mus klättrade ner i hans portfölj och han fick med sig den till jobbet...


Vi kollar väskor och skor ordentligt innan vi går till jobbet och skolan!


Vädret är fortfarande helt underbart och våra hästar kan gå ute på betet på nätterna. Det trivs de så bra med. På förmiddagen kommer de två flockarna traskande till grinden för att komma in och arbeta under eftermiddagen. Även Dutch som för någon vecka sedan var lite benägen att maska från intaget...!


Ps. I nya "Häst och Ryttare" finns en artikel om UPK i "Distriktsbilagan". Gabbi brukar alltid klaga på att jag står så "fult" när jag har lektion. Men på den där bilden står jag riktigt snyggt! Gabbi, bilder ljuger ALDRIG! Bevis!!!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards