Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Ulrika Pernler - 20 september 2009 15:28

Hej! Fortfarande strular det med länken hit till bloggen. Mycket Smarta Mia kom på att om man högerklickar på "bloggbilden" på hemsidans framsida och väljer "öppna länken i nytt fönster" så funkar det. Ett annat sätt är ju att lägga till sidan i sina "favoriter" så kan man ju alltid gå direkt hit!


I veckan ska jag snoka rätt på nåt "datasnille". Datasnillen innefattar alla som är yngre än tjugofem år sisådär. När de föddes fanns det redan datorer (det är faktsikt sant!) så för dem är det ingen konst att få grejorna att fungera.


Idag har jag varit i Gimo och tävlat med Rolle. Han har varit riktigt lugn de senaste tre tävlingarna och jag börjar se resultatet av vårt "slit"! Idag red vi ihop 59% i LA:3 och då hade vi ändå utfört vissa spektakel på banan.


Bland annat var det fotbollsträning i direkt anslutning till tävlingsbanan. En massa små gulklädda barn tränade sig på att skjuta höjdare med sina vita fotbollar och ett tag såg det ut som om det haglade i luften kring Gimo ridskola. Fast Rolle brydde sig inte nämnvärt om haglet. Men när barnen därefter samlade sig i en gigantisk gul formation för att springa i en klump runt fotbollsplanen tyckte han att de betedde sig mycket underligt. Den gula formationen gav oss en fyra i protokollet.


I galoppökningen fick vi en väldig fart och avslutade med ett högt luftsprång och en käck bakutspark. För det belönades vi med två poäng. Tvåor är snygga tycker jag. Först lite mjukt böjda och sedan slutar de med en snärt. Precis som galoppökningen. Så det passade bra!


I övrigt skrapade vi ihop mest högre poängvalörer och Rolle fick mycket beröm efter avslutad uppvisning. Det är väldigt roligt att tävla!


Vi hade en trogen fanclub på ridbanans kortsida bestående av ettt tiotal små hästtjejer som fotograferade i ett kör. När jag red förbi hörde jag en av dem pipa "Åh, en sån där vill jag också ha!" Hon måste ha trott attt rolle var någon typ av "My little Pony" i naturlig storlek.


Tillbaka på ridskolan var det barnridning. Fint väder betyder många små barn som vill rida och ledarna gick i skyttetraffik med ponnyerna på ridvägarna. Det ser så mysigt ut. Ibland vill de små barnen inte hoppa av efter avslutad ritt och föräldrarna får snällt betala för en runda till!


  

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards