Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg under december 2009

Av Ulrika Pernler - 4 december 2009 14:28

Hej! I år har vi tidigarelagt sista anmälningsdatumet för vårens ridkurser. Det har gjort att vi är klara med lektionsplaneringen för våren redan nu och därmed idag går ut och släpper vårens restplatser.


Det känns väldigt skönt! Gabbi och jag är ju vana att sitta och ringa elever på vår kölista både kvällen före julafton och dagarna efter jul.


Är du intresserad av att rida mer eller känner du någon som vill börja rida så kan du tipsa dem om att gå in på vår hemsida www.uppsalaponnyklubb.se för mer info och vilka platser som är lediga. Eller använde denna direktlänk http://www.uppsalaponnyklubb.se/stroplatser%20var%2009.html 


Idag är det redan dags för lucka 4:

Av Ulrika Pernler - 3 december 2009 14:53

Finns det något så fint som när naturen täcks av ett lager frost. Man blir rik för hela världen gnistrar som diamanter.


Ändå säger man att något är "frostigt" när det är kallt eller avvisande. Det är fel tycker jag. Frostig borde vara detsamma som vacker!


Hästarna tycker det nya underlaget i hagen är "sådär". Det krasar och sjunker undan när de går. Så idag har hästarna stått lite stilla och kommer in utan fartränder. Och vi slipper spola 160 ben rena från lera!


Nedan några bilder från i morse:

              


Lucka 3:


Av Ulrika Pernler - 2 december 2009 13:35

Hej! Idag är det fruset! F*R*U*S*E*T, fruuuuuuuset, frrrrrrrrruuuussseeeet, fruset! Jag tror jag älskar det ordet!


Jag fick skrapa rutorna på bilen. Det gjorde jag så gärna!

Jag fick ta på mig termobyxorna. Det gjorde jag så gärna!

Jag fick hämta en extra tröja för att inte frysa när jag satt på läktaren. Det gjorde inget alls!

För jag slapp borsta lera från hästen och jag slapp spola mina skor i duschspiltan när jag varit ute.


Tror att det är fler än jag som känner så!


Dags för lucka 2:

Av Ulrika Pernler - 1 december 2009 14:31

Hej! På ridskolan är allting bara fint även om vi är lite trötta på att stå i spolspiltan och tvätta hästar. Men idag såg jag faktiskt några snöflingor som singlade ner från skyn och lade sig tillrätta i en av vattenpölarna på stallplanen.


Snart!


Hoppas alla ni som har egna hästar har sett att det blir en träff inför tävlingsåret 2010. Träffen är den 17 januari. Boka gärna det datumet redan nu. Ni som är intresserade av att tävla för klubben är också välkomna! Läs mer på http://www.uppsalaponnyklubb.se/medlemstraff.pdf


Idag är det dags att öppna alla sina julkalendrar. Inte bara dem med choklad i även om de är de bästa.


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards