Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Ulrika Pernler - 8 januari 2010 21:32

Hej! Dagen har för min del tillbringats i vertikalläge i soffan. Halsfluss... Igen...  Det är faktiskt synd om mig på riktigt!


Det tristaste med att vara sjuk är att man inte kan åka till hästarna. Det är inte bara tioåringar som tycker det utan även 40-åringar. Det där går aldrig över!


Tur att man hela dagen fått sällskap av en kattunge vid sängens fotände och en kanin på mattan nedanför sängen. Verkar som om katten och kaninen tycker det är befogat att ligga och lata sig en hel dag så länge "husets herre" (det är jag det!) gör så.


Ett tag kände jag mig lite som ur filmen "Den galopperande detektiven" med Jim Carrey. Han är ju alltid omgiven av djur. Fast de talar ju också.


Idag blev det inte mycket till prat i sovrummet. Min hals gör alldeles för ont och varken katten eller kaninen var särskilt pratglada heller för den delen.


Vi har umgåtts i största tystnad, men även tystnad kan vara talande!


På söndag är det dags för årets allra första tävling. Det är våran traditionella inbjudningstävling i hoppning för både ponny och häst. Kom gärna och titta! Tävlingen börjar klockan nio.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards