Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Ulrika Pernler - 15 januari 2010 15:06


Hej! I morgon åker Sara och jag till Strömsholm på dressyrdomarutbildning vilket ska bli jättekul. Både Sara och jag har länge gått och haft denna utbildning i bakhuvudet och varit jättesugna på att gå och nu har vi äntligen kommit till skott!


Med denna utbildning blir vi behöriga att döma LA klasser på regional nivå i dressyr.


Sedan finns det ju vissa kvalifikationer som man ska uppfylla också...


Den viktigaste anser jag är det med åldern. Man måste ha fyllt tjugofem år och det har både jag och Sara passerat alldeles precis... Eller ja, lite mer än precis. Men att ha några extra år på nacken är inte till någon "nack"-del anser jag för en dressyrdomare behöver pondus! Med andra ord på den punkten är vi riktigt i hamn! Vissa mer än andra.


Övriga kvalifikationer är "dokumenterat god hästkännedom", "dokumenterat god riderfarenhet" och "Tävlat i lägst Msv B dressyr på regional tävling med godkänt resultat". Också viktigt förstås och till dessa punkter har Sara och jag bilagt dokument från våra hästanknutna utbildningar, tränare, domare och tävlingsprotokoll. Så det blev en rejäl lunta som åkte iväg till Agneta Aronsson för inspektion.


Så en dag för ett par veckor sedan kom beskedet att vi båda blivit antagna till utbildningen!


Hur många tillfällen vi måste gå vet vi inte än då det hänger på hur vi utvecklas och hur vi sköter oss... Det är utbildarna som avgör när det blir dags för examination. Men ett minimiantal finns förmodligen. Vi får se.


Kanske sitter Sara och jag fortfarande på domarkurs när vi är sextionio år... Då har vi verkligen åldern inne!!!


Den som lever får se...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards