Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Ulrika Pernler - 3 februari 2010 15:27

  

Hej! Onsdag idag och således Uffe-träning! Förkylningsbacillerna från Skåne hänger fortfarande med så Gabbi fick stå över dagens pass och sälla sig till publiken på läktaren.

 

Själv bestämde jag mig för att idag var en frisk dag och svingade mig "vigt" upp på hästyggen. (Med bara ett par minusgrader kan man lämna långkalsongerna hemma. På det viset blir man en helt annan människa vad det gäller rörligheten.)

 

Vi var fyra människor och fyra hästar i min grupp.Det är alltid en fördel att ha hästen med sig på ridlektioner. Jag själv och Rolle, Emilie och Lola, Sara och Kastanjette och Annelie J med sin dotters häst. En bra mix helt enkelt. Annelie och jag stod för de händelserika och fartfyllda inslagen på lektionen medan Emilie och Sara höll ihop det hela så att inte Uffe skulle ge upp och åka hem.

 

I den andra gruppen var det Erica och Pedro samt Therese och Qex som stod för cirkuskonsterna så fick Malin och Anna hålla ordning. Therese var nog närmast en vurpa av samtliga som red idag. Men det blev inget då hon lyckades hänga kvar. Det är väldigt viktigt med sammansättningen på grupperna. Inte så mycket för oss ryttare utan mer för att hålla ridläraren på gott humör!

 

I vanlig ordning trodde vi att lektionen varat i över två timmar när det i själva verket gått tjugofem minuter. Det måste vara den stränga kylan som påverkar musklerna så här års!

 

Efter träningen så åkte jag hem för att göra det allra sista i LOK-stödsredovisningen från hösten 2009. Uppåt tiotusen små streck har jag fyllt i för att redovisa alla aktiviteter som våra ungdomar gjort under hösten. Nu ska alltsammans bara skickas in för redovisning.

 

Tänkte jag skulle passa på att påminna alla er skötare att alltid säga till stallvärdinnan att fylla i er närvaro och era uppgifter när ni varit i stallet. Bidragen vi får i form av LOK-stöd är viktiga för föreningens ekonomi.

 

På söndag är det årets första hopptävling i klubbform. Startlistorna ligger ute på www.uppsalaponnyklubb.se . Även om ni inte ska vara med så är ni välkomna att titta på eller ännu bättre hjälpa ungdomssektionen som funktionärer.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards