Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Ulrika Pernler - 17 februari 2010 15:43

  

Igår var min syster på bio och såg en film som till viss del skildrar en verklig händelse. ”Men who stare at goats” Filmen var dock gjord som en komedi. Idag berättade hon att hon tänkt på mig under filmen. Inte för att hon saknade mig utan för att den liksom handlade om mig…


En komisk verklighet? Ja det låter ju i stort sett som jag!


Filmen skildrar en hemlig enhet i den amerikanska armén som utgick från teorin om att man, med rätt mental träning, bland annat skulle kunna gå igenom väggar och murar och att man skulle kunna styra krig genom tankens kraft.


”New Age armén skulle möta fienden med blommor tankar om fred. Och vad hade det med mig att göra? frågade jag mig. Visst, jag gillar inte krig och jag gillar att sända ut glada tankar men jag stirrar aldrig på getter och jag går aldrig genom väggar!


Däremot försöker jag att gå på magkänslan. Jag tror på konceptet ”följ på dina känslor”. Fast ibland blir det helt fel…


Som den där gången när Gabbi och jag hamnade i slalombacken med en hästtrailer bakom bilen istället för på Täby kliniken…


Eller när vi hamnade ute i ett naturreservat på en liten ö där det knappt gick att vända. Även den gången med trailer bakom bilen…


Eller den gången vi åkte vilse i industriområdet efter att jag sagt att ”nu känns det som vi är nära…” Kan ha varit för att jag tolkade magkänslan lite fel eller så var helt enkelt gatusystemet felbyggt.


Andra gånger har det varit helt rätt att följa magkänslan. Som den gången när jag satt i bilen för att åka hem och plötsligt kände att jag måste gå till hagen och titta till hästarna en extra gång. Då hittade jag en väldigt sjuk häst som behövde omedelbar vård. Sådana gånger får man liksom understruket på att det var rätt att följa magkänslan.


De där bilresorna har fått min syster att tvivla på mina förmågor och numera tvingar hon mig att läsa de där omöjliga vägbeskrivningarna från Eniro.

Fast det är nog lika bra. Kanske går det inte att läsa av magen när man sitter i en bil. Man störs av energifälten från motorn och radiovågorna från RIX-fm.


Med Enirokartorna slipper jag bli tråkad för att känslan inte stämde nåt vidare.


Jag kan gå med på att läsa kartor, men jag tänker fortsätta att lita på magkänslan och jag stirrar absolut inte på nån get, Bara så att ni vet!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards