Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Ulrika Pernler - 29 mars 2010 14:50

  

Vanja och Felix i Tierp i helgen


Hej! Tydligen var detta en "vurparhelg". Hörde att ponnylaget haft en hel del markkänningar i Tierp i helgen. Likadant hörde jag från Jällas Lokala hästhoppning på lördagen. Där sprang var och varannan omkring i leriga ridbyxbakar.


Sådant brukar på något vis vara förknippat med dåligt väder.


Vita ridbyxor och lera är inte nån bra kombination. Ingenting fäster som Upplandslera i en ridbyxbak. Hur man än tvättar och har sig så brukar en liten lerskiftning dröja sig kvar i tyget. Kanske finns det någon därute som har tvättips? Mormors inlagdagurkaspad, Coca Cola och pepparblandning eller varför inte ett par nya ridbyxor!


Ibland blir man bra smutsig när man håller på med hästar. Jag glömmer aldrig när lilla B-ponnyn Jesper tog sats och sprang över en hel utebana bara för att avsluta med en liten saltomortal precis bredvid banans största vattenpöl. Ryttaren fick tio poäng för den dykningen och inte en vit fläck fanns att se på hennes ridbyxor!


Min bästa dykning måste ha varit den gången jag kulle leda min svarta Tornado från hagen inför en träning iklädd mina finaste ridkläder då en känd gästtränare var på plats i anläggningen.


En fågel som flög upp, löv som prasslade eller en kanin som viftade med öronen. Inte vet jag! Men det räckte för att sätta fart på Tornadon som for fram rakt över mig och sänkte mig i den djupaste Upplandsleran med näsan nedåt.


Brun var ordet!


Uppmaning! Håll er på fötterna elleri sadeln tills det torkat upp ordentligt!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards