Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Ulrika Pernler - 3 april 2010 17:35

  


Hej! För ett tag sedan så hände en liten olycka med min ”allt-i-ett-skrivare”. Ett papper kom på tvären och trots att jag lirkade ut det med känslig hand så hände något inne i apparaten. Det var inte alls så att den gav upp men texter och bilder som kom ut har inte sett ut som de borde.


Rektanglar blir romber, texterna lutar och att skriva ut foton är inte att tänka på om man inte vill ha sig ett gott skratt då. Jag ska erkänna att jag skrivit ut en hel del bilder bara för att de sett så kul ut…


Nu är de slutskrattat. Idag var jag och köpte en ny skrivare eftersom jag behöver kunna skriva ut snygga och färgglada anslag när vi har aktiviteter i stallet.


Den nya skrivaren var en av anledningarna till att jag tillbringade en lång stund av eftermiddagen liggandes bakom databordet intrasslad i flera hundra sladdar.


Den andra anledningen till att jag låg där var att en av katterna släpade in en levande mus i hallen i förrgår, släppte den lös och tappade bort den. Musen har vi inte sett röken av sedan dess och jag förstår den! Så tänkte jag idag att om en mus gömmer sig någonstans så borde det ju vara i sladdparadiset.


Därav har jag legat bakom databordet och rett ut härvor, bundit ihop långa sladdar med buntband och kollat efter en liten mus.  Det tog sin tid men vid femtiden var det klart. Varendaste sladd satt i en kontakt i ena änden och i någon datapryl i den andra.


Med stor möda reste jag mig från golvet för att beskåda mitt gedigna arbete.


Det såg exakt likadant ut som innan jag lade mig där. Ett oändligt virrvarr av sladdar i olika färger. Det går helt enkelt inte att bringa ordning i kaos…


Så plötsligt hörde mina söner av sig från hallen. De hade fångat en liten mus med pastatången! Musen släpptes ut för att på egen hand försöka klara sig undan våra två katter som förhoppningsvis var för mätta för att jaga.


Två bra saker hade sladdeftermiddagen med sig. En liten mus blev funnen och jag kan skriva ut bilder utan att börja skratta.


Nu ska jag börja skriva ihop teorimaterialet till min dressyrkurs som börjar på måndag och morgon åker jag och köper en ny pastatång!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards